جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
​نهاد اسلامی خواستار «یکی سازی» سازمان های گواهینامه حلال در جهان شد

حوزه/در همایش اقتصاد اسلامی در سائو پائولو، دبیرکل انجمن «گواهینامه حلال بین المللی» خواستار یکی شدن نهادهای ارائه دهنده گواهینامه حلال در این جهان شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از anba، یک سازمان بین المللی اسلامی در برزیل خواستار «یکی سازی» نهادهای گواهینامه حلال در دنیا شد. در همایش اقتصاد اسلامی که اخیرا در سائو پائولو، یکی از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا در برزیل برگزار شده، محمد صالح بدری، دبیرکل انجمن «گواهینامه حلال بین المللی» خواستار یکی شدن و اتحاد میان نهادهای ارائه دهنده گواهینامه حلال در این جهان شد.

بدری ضمن ابراز خوش بینی نسبت به گسترش اقتصاد اسلامی در برزیل که به شدت اقتصاد این کشور را توسعه داده و روابط آن را با کشورهای اسلامی بهبود خواهد بخشید، گفت: ضروری است که در سرتاسر جهان سازمان های مرتبط با گواهینامه حلال یکی شوند. زیرا در حال حاضر هر کشوری روند متفاوتی را دنبال کرده و این مسئله هزینه بر بوده و خط قرمزهایی را ایجاد می کند. اما در صورت اتحاد فرآیند نظارت بر تجارت حلال آسان تر خواهد شد. و گواهینامه حلال تضمین می کند که محصولات و کالاها قابل استفاده برای مسلمانان هستند.

بدری همچنین گفت: تجارت حلال سریعترین رشد را در جهان به خود اختصاص داده است و 1.7 میلیارد نفر در سرتاسر دنیا به این تجارت وابسته هستند. تجارت حلال بسیار فراتر از تجارت «گوشت و مرغ ذبح حلال» می باشد بلکه اکنون بخش های گوناگونی را در سرتاسر جهان از جمله صنعت دارویی، بهداشتی، گردشگری، محصولات غذایی و اورگانیک دربرمی گیرد و کشور برزیل نیز قابلیت های قابل توجهی برای توسعه این تجارت دارد.

گفتنی است براساس تخمین های انجمن گواهینامه حلال بین المللی، مصرف غذای حلال توسط مسلمانان در سال 2016، در مجموع 1.245 تریلیون دلار آمریکا بوده است که می تواند براساس پیش بینی ها به 1.93 تریلیون در سال 2022 برسد یا 18.7 درصد بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha