جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امیری

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با هدف ترویج زندگی به سبک اسلامی با محوریت بقاع متبرکه شاخص و تبدیل امامزادگان عظیم الشان به قطب های فرهنگی طرح آموزش سبک زندگی اسلامی را به صورت آزمایشی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سبک زندگی هر فرد برمبنای هدف آن فرد از زندگی مشخص می‌شود، همچنین طبق آیه ۵۶ سوره ذاریات، اساساً هدف از آفرینش انسان، عبادت خداست یعنی این‌که به طور کلی سبک زندگی اسلامی، عبودیت است و این عبودیت طبق فرمایش امام صادق )ع) بر چهار اصل برخورد با خدا، برخورد با خود، برخورد با خلق و برخورد با دنیا، استوار است.

وی در ادامه افزود: همچنین همواره یکی از مهم ترین دغدغه های امروز مقام معظم رهبری رفع آسیب های اجتماعی و آموزش سبک زندگی اسلامی در کشور است، در همین راستا نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با هدف ترویج زندگی به سبک اسلامی با محوریت بقاع متبرکه شاخص و تبدیل امامزادگان عظیم الشان به قطب های فرهنگی این طرح را در به صورت آزمایشی در جوار حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان، امامزاده محسن(ع) و مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان آغاز کرده است و این طرح به زودی نیز در جوار آستان مقدس امامزاده میر احمد(ع) کاشان نیز آغاز می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در قالب این طرح دوره هایی با موضوعات مهارت های فردی، فرزند پروری، ازدواج و همسرداری با همکاری و مشارکت 20 مربی خواهر به صورت رایگان برای خانواده ها در جال اجرا است..

حجت الاسلام امیری اضافه کرد: کلیه مربیان از بین طلاب حوزه علمیه خواهران برای اجرای این طرح انتخاب شده اند و همه آنان به شهر مقدس قم اعزام شده و پس از گذراندن دوره های تخصصی مدرک مربی گری برای اجرای این طرح را از سازمان اوقاف و امور خیریه دریافت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح از اواسط دی ماه سال جاری به صورت رسمی در جوار بقاع متبرکه نامبرده آغاز شده است و برای نظارت برنحوه اجرای این طرح و بررسی نقاط ضعف و قوت کلاس ها نیز چندین بار از کلاس ها بازدید شده و نحوه اجرای دوره ها ارزیابی مقدماتی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآور شد: افراد علاقمند برای شرکت در کلاس های این دوره آموزشی می توانند به امامزادگان مذکور مراجعه و ثبت نام نمایند و  از مزایای طرح بهرمند شوند.

حجت الاسلام امیری عنوان کرد: کلیه افرادی که در این دوره شرکت می کنند پس از شرکت در آزمون نهایی و کسب حد نصاب نمره برای آنان گواهی پایان دوره از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه صادر می شود.

وی در ادامه استقبال از این طرح را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: باتوجه به مسائل اجتماعی و روز جامعه این دوره نیازسنجی و اجرا می شود و به همین دلیل نیز موفقیت این طرح بسیار زیاد ارزیابی می شود و تاکنون نیز خانواده های زیادی از کلاس های ان طرح استقبال کرده اند و پیش بینی می شود که این روند همچنان ادامه داشته باشد و برگزاری این کلاس ها در راستای رفع مشکلات خانواده ها در اموری همچون همسرداری و فرزند پروری بسیار موثر و اثربخش باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha