جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید از بیمارستان

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: پرستاران مجاهدان خاموش و فرشتگان نجات‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز به همراه جمعی از روحانیون و مدیران حوزه، به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب (س)، در جمع پرستاران بیمارستان امام علی (ع) بجنورد حضور یافت و ضمن تبریک این روز، اظهار داشت: پرستاران مجاهدان خاموش و فرشتگان نجاتی هستند که در کاهش آلام بیماران نقش کلیدی دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: انتخاب سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) به‌عنوان روز پرستار کار بسیار خوب و به‌جایی بود و بهتر از این مناسبت نمی‌توان نامی برای تجلیل و قدردانی از زحمات پرستاران پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: حضرت زینب (س) الگوی عفاف و پاکدامنی و صبر و شکیبایی و در واقع بهترین پرستاری بودند که امروز می تواند الگوی مناسبی برای شما پرستاران پرتلاش باشد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: حضرت زینب (س) کسی است که در بحران به وجود آمده در عاشورا، بهترین شیوه را برای برون‌رفت از آن به اجرا گذاشت.

وی افزود: شغل پرستاری هم سخت و هم مهم است و داشتن صبر و شکیبایی در رفتار با بیمارانی که با درد و رنج ناشی از بیماری و امید به درمان و بهبود در بیمارستانها حضور پیدا می کنند اهمیت دوچندانی دارد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: پرستاران مجاهدان خاموشی هستند که شب و روز در کنار بیماران، باعاطفه و روح لطیف و برخوردهای عاطفی و انسانی در کاهش آلام و سختی‌های آن‌ها نقش کلیدی اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه همچنین پرستاران فرشته‌های نجاتی هستند که حضورشان در کنار بیمار باعث آرامش روح و جان آن‌ها می‌شود، اظهار داشت: پرستاران باید کار خود را عبادت تلقی کنند، چراکه در حقیقت حفاظت کردن و پرستاری از بیماران رنگ عبودیت و بندگی خدا دارد.

امام جمعه بجنورد از تلاش شبانه روزی کادر پرستاری و پزشکی بیمارستان امام علی (ع) بجنورد تشکر کرد و گفت: پرستاری از بیماران و کاهش درد و الام آنها اجر و ثواب معنوی زیادی برای شما دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha