پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با بیان اینکه حضرت زینب (س)، بهترین الگوی زنان در سبک زندگی اسلامی است، گفت: حضرت زینب (س) نماد اطاعت از امام زمان خود بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا کاظم لو، امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران فاطمیه، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) با اشاره به نقش ارزشمند این بانوی شجاع در اسلام، اظهار داشت: زینب به معنای زیبنده و زینت پدر است و همان‌طور که می‌بینیم حضرت زینب (س) در هر مکان و سرزمینی که قدم گذاشتند نام ولایت، دین و خداوند را زنده کرده و سبب سرفرازی پدرشان شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: زینب نامی آسمانی و مایه آرامش در زمین است، لذا قرار دادن این نام بر روی فرزند انتخابی بسیار نیکو است.

وی افزود: حضرت زینب (س) الگوی جامعی از صبر، شناخت وظیفه، عمل به وظیفه و هم‌چنین پیروی از ولی‌زمان هستند که ما نیز باید همواره ایشان را الگو و سرمشق خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم لو خاطرنشان کرد: در جامعه امروز که شناخت وظیفه و پیروی از ولی‌امر از ضروریات است، خواندن زندگی‌نامه حضرت زینب (س) بسیار مفید و حائز اهمیت بوده و ولادت ایشان فرصتی مناسب برای تجلیل از مقام و جایگاه پرستاران است.

وی افزود: صبوری حضرت زینب (س) واقعیتی غیرقابل‌انکار است و صبر حضرت به‌جایی رسیده بود که ملائکه عالم از صبر ایشان تعجب کردند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حضرت زینب (س) با اینکه خود نایب امام حسین (ع) بود ولی لحظه‌ای بی امام زندگی نکرد و این بانوی شجاع امروز الگوی مردان و زنان، در عرصه وفاداری نسبت به ارزش‌ها و ولایتمداری است.

وی گفت: حضرت زینب (س) در همان لحظات پس از شهادت امام حسین (ع) به امام سجاد (ع) مراجعه و با او به‌عنوان امام زمانش بیعت کرد و از آن حضرت کسب تکلیف نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم لو خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می‌کردند با شهادت امام حسین (ع)، نیروی حق شکست خورد اما نقش حضرت زینب (س) و دیگر بانوان در تداوم نهضت بی‌بدیل است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: توصیف زیبای حضرت زینب (س) از صحنه کربلا نشان از دید بلند و آینده‌نگری آن بانو بوده، چرا که مدیریت صحیح زینب کبری (س) باعث ناکام ماندن دشمن در نقشه‌های شوم شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha