شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت نقش و نفوذ مهم و مؤثری در شکل گیری هویت دینی، فرهنگی و اخلاقی مردم داشته است، گفت: تجلی این نقش آفرینی روحانیت را می توان در پیروزی، تثبیت و استقرار حرکت های انقلابی ملت ایران در مبارزه با رژیم طاغوت دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در بازدید از فعالیت های تبلیغی روحانیان طرح هجرت شرق استان از تبلیغ به عنوان اصلی ترین و مهم ترین رسالت روحانیت در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: روحانیت با بهره گیری از توان تبلیغی خود معارف اسلامی را در جامعه نشر و گسترش می دهد.

وی با بیان این که رسالت تبلیغی امروز روحانیت سیره ای است که از پیامبران الهی، ائمه معصوم(ع) و بزرگان دینی نسل به نسل منتقل شده تا به ما رسیده است، افزود: یک روحانی امروز همان رسالتی را عهده دار که ائمه اطهار(ع) هزاران سال پیش بر عهده داشتند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که اهمیت کار تبلیغ دین از این جهت است که رسالت مهم پیامبران و ائمه معصومین(ع) بوده است، بیان داشت: به همین دلیل روحانیون باید در انجام این رسالت مهم نهایت دقت و توجه را به خرج دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید حقایق دین و معارف اهل بیت(ع) را به شیوه ساده اما تأثیرپذیر در جامعه تبیین و تشریح کند، خاطرنشان کرد: رساندن پیام دین به مردم خود یک هنر بزرگی است که امروز روحانیت به این صفات ارزشمند مجهز است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما و بزرگان دین همواره به عنوان متخصصان و کارشناسان امور دینی، منادیان فرهنگ و هویت دینی در جامعه اسلامی بوده اند، تصریح کرد: امروز نیز روحانیون مبلغ باید با عمل به وظیفه ای که عهده دار آن هستند حفاظت و پاسداری از اسلام و قرآن را به نحو مطلوب انجام دهند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در گذشته به دلیل محدودیت هایی که در علم وتکنولوژی وجود داشت پذیرش برای تبلیغ و آموزه های دینی راحت تر بود، گفت: اما امروز به دلیل گسترش روزافزون تکنولوژی و شبهه افکنی دشمنان دین، وظیفه مبلغان سخت از گذشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید معارف الهی با جذابیت و شیوه ای اثربخش در جامعه به ویژه در میان نسل جوان تبیین شود، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی مفاهیم دینی را باید به گونه برای جامعه امروز تبیین و تشریح کنند که تا بر قلوب آنها بنشیند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعالیت های تبلیغی ما نباید به گونه ای باشد که موجب دفع نسل جوان جامعه شود، تصریح کرد: باید به شیوه ای هنرمندانه دین را در جامعه تبلیغ کنیم تا جاذبه آن موجب گرایش نسل جوان به مبانی دینی و ارزشی شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه به ویژه نسل جوان پذیرای مطالب طولانی و خسته کننده نیست، خاطرنشان کرد: یک مبلغ دین باید مطالب و آموخته های خود به شیوه ای روان و خلاصه برای جامعه بیان کند تا اثرگذاری آن دو چندان شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شناخت مخاطب در تبلیغ دین موفقیت یک مبلغ را چند برابر خواهد کرد، افزود: مبلغان باید با شناخت مناسب از مخاطبان خود به گونه ای مطالب را بیان کنند که برای فرد مقابل ملال آور و خسته کننده نباشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که به طور حتم حضور روحانیت برکات فرهنگی و دینی بسیاری را برای در پی خواهد داشت، گفت: با بررسی های به عمل آمده حتی حضور یک روحانی در مناطق روستایی علاوه بر دستاورهای دینی و فرهنگی، آبادانی و توسعه را نیز با خود به همراه داشته است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که هر روز میزان درخواست مناطق مختلف برای اعزام روحانی بیشتر می شود، افزود: این نشان دهنده تمایل و همچنین علاقه مردم به روحانیت است که باید در حفظ و تقویت این وضعیت تلاش صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه و روحانیت مهم ترین پایگاه های دفاع از دین و انقلاب به شمار می روند، خاطرنشان کرد: روحانیت با بصیرت و انقلابی همواره در برابر انحراف ها و کج روی ها با اقتدار ایستاده و از اصل دین و انقلاب دفاع کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره در نوک پیکان حملات دشمنان و معاندان انقلاب بوده است، گفت: اما علیرغم همه توطئه های دشمنان، جایگاه روحانیت در میان مردم، مستحکم و عمیق است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت نقش و نفوذ مهم و مؤثری در شکل گیری هویت دینی، فرهنگی و اخلاقی مردم  داشته است، افزود: تجلی این نقش آفرینی روحانیت را می توان در پیروزی، تثبیت و استقرار حرکت های انقلابی ملت ایران در مبارزه با رژیم طاغوت دید.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که این نقش آفرینی و اثرگذاری روحانیت امروز نیز باید با عمل صحیح به وظیفه حفظ بماند، خاطرنشان کرد: روحانیت در چهار دهه اخیر همواره مهم ترین پشتیبان انقلاب، نظام اسلامی و مردم کشور بوده و در این مسیر تلاش ها و از خودگذشتگی های بسیاری نیز انجام داده است.

وی با بیان این که روحانیت همیشه همراه مردم بوده و لحظه ای از توده مردم جدا نشده است، خاطرنشان کرد: همین همراهی و همدلی روحانیت با مردم بوده که از این قشر به عنوان قشری محبوب در جامعه اسلامی به وجود آورده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تقویت باورهای دینی و نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی در بین مردم در گرو تلاش، تعلیم و تبلیغ اسلام و ارزش های اخلاقی از سوی روحانیت متعهد و دلسوز است، گفت: امروز باید این رسالت مهم با جدیت از سوی روحانیت در جامعه پیگیری شود تا شاهد تقویت دین در لایه های مختلف جامعه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha