سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه صداقت و وفاداری به عهد و پیمان یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت زینب(س)است گفت: وجود ۸هزار بقعه متبرکه نشان از علاقه و محبت ایرانی ها به خاندان رسالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در مراسم جشن میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) در جوار امامزاده سید صحرای یزد، وجود حدود 8 هزار بقعه متبرکه و امامزاده در کشور را ناشی از علاقه و محبت ایرانی‌ها به خاندان رسالت دانست و گفت: از افتخارات ما ایرانی‌ها همین بس که در طول تاریخ همواره علاقه‌مند و مدافع حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بودیم و حضور مدافعان حرم در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) ناشی از همین روحیه است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) در خصوص مزد رسالت اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) علی‌رغم همه تلاش‌هایی که برای به ثمر رسیدن اسلام انجام می‌دهند تنها یک‌چیز از مردم به‌عنوان مزد رسالت طلب می‌کنند و آن‌هم وفاداری به خاندان اهل‌بیت (ع) خویش است.

تولیت مدرسه علمیه مصلی یزد با تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) افزود: با نگاه به کتب تاریخی و دینی مشاهده می‌کنیم که در حدود 60 لقب برای آن حضرت وجود داردکه وجود تعدد القاب، گویای عظمت شخصیت ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، صداقت و وفاداری به عهد و پیمان را یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت زینب عنوان کرد و گفت: اگر این دو ویژگی در جامعه وزندگی افراد الگو شود بسیاری از آسیب‌ها برطرف خواهد شد و امروز باید سبک زندگی آن بانوی عظیم الشان در زندگی همه ما  به عنوان الگو قرار گیرد.

وی، ماندگاری قیام عاشورا و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه را مرهون تلاش‌های حضرت زینب (س) برشمرد و گفت: اگر رشادت‌های ایشان در دوران اسارت نبود الآن اثری از قیام کربلا وجود نداشت و می‌توان گفت آن حضرت به‌نوعی شریک برادر در واقعه عاشورا است و به همین منظور حضرت زینب (س) را شریکة الحسین نیز می‌نامند.

 نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در پایان به بیان رشادت‌های مدافعان حرم در دفاع از حریم و بارگاه آن بانوی معظمه پرداخت و تصریح کرد: دشمنان قسم‌خورده اهل‌بیت (ع) در طول تاریخ همه تلاش خود را برای از بین بردن حتی نام اهل‌بیت (ع) به کار بستند و اگر حضور جوانان ولایت مدار و عاشق این خاندان و خون‌های پاک آنان نبود الآن اثری از حریم و بارگاه حضرت زینب (س) وجود نداشت.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha