شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بازدید حجت الاسلام لائینی از فعالیت های ورزشی طلاب

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران به نقش مهم ورزش در تأمین سلامت جسمی و روحی و ایجاد نشاط و شادابی عمومی طلاب و روحانیان تآکید کرد و گفت: حضور روحانیت و طلاب در عرصه های ورزش برکات بسیاری به همراه بسیاری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب ورزشکار مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با بیان فوائد ورزش تنها در حیطه جسم خلاصه نمی‌شود، گفت: اگرچه به طور غیر مستقیم سلامت جسم در سلامت روح نیز نقش دارد اما ورزش به طور مستقیم بر سلامت روح و روان نیز تأثیر گذار است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که مهم ترین مسأله براى انسان بعد از ایمان به خدا، سلامتى جسم است، افزود: انسان سالم راحت تر می تواند مسیر رشد و تعالی را طی کند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که اهمیت بخشیدن به امر ورزش در جامعه دغدغه همیشگی مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: ایشان فرمودند طلبه‌ها را باید وادار به ورزش كرد تا به این ترتیب آنان بتوانند از نشاط جوانى خود در محیط های ورزشی استفاده كنند.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با بیان این که نشاط و اعتماد به نفس در زندگی هر انسانی نقش اساسی دارد، خاطرنشان کرد: زندگی طلاب و روحانیون این دو عامل دو فاکتور اساسی برای تحصیل و به ویژه تبلیغ محسوب می‌شوند و بدیهی است بدون اعتماد به نفس و نشاط انسان نمی‌تواند جاذبه لازم در امر تبلیغ را داشته باشد.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید دارند، افزود: امروز حضور جوانان سالم، بانشاط و با انرژی و با افکار سالم برای پیشرفت و سعادت جامعه ضروری است که ورزش یکی از راهکارهای تربیت جوانان سالم در جامعه است..

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که ورزش، خمودگی و افسردگی را از جامعه دور و نشاط و سرزندگی را برای آن به ارمغان می آورد، افزود: با ترویج فرهنگ ورزش در بین جوانان جامعه، آنها را در برابر آسیب های فردی و اجتماعی مصون می سازیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با توجه به فرمایش رهبری در خصوص این که باید طلاب را به ورزش وادار کرد، گفت: سلامت جسمی و روحی طلاب موجب تقویت بنیه علمی طلاب می شود.

وی در ادامه توسعه فرهنگ ورزش و سلامت در حوزه های علمیه یک ضرورت است، گفت: ورزش سبب ارتقای سلامت روحی و معنوی طلاب و روحانیان می شود و حوزه‌های علمیه باید در راستای توسعه ورزش همگانی در میان طلاب و روحانیان تلاش کنند.

حجت الاسلام لائینی به نقش مهم ورزش در تأمین سلامت جسمی و روحی و ایجاد نشاط و شادابی عمومی طلاب و روحانیان تآکید کرد و اظهار داشت: حضور روحانیت و طلاب در عرصه های ورزش برکات بسیاری به همراه بسیاری خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha