پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عکس جشن

حوزه/ مدیر مدرسه الزهرا (س) یزد با بیان اینکه فضای مجازی رقیب تربیتی خانواده‌ها شده است، گفت: شبکه‌های اجتماعی «کانون خانواده» را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، آزاده نیک پور، امروز در آیین سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) در جوار بارگاه این امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد، با بیان اینکه یکی از امتیازات ویژه این بانوی بزرگ اسلام را قرار گرفتن در محیط خوب با پدر و مادر معصوم یعنی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) و برادران معصوم یعنی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) است، اظهار داشت: حضرت زینب (س) تنها 5 سال از نعمت وجود مادرشان حضرت زهرا (س) بهره‌مند بودند و به‌اندازه‌ای حضرت فاطمه (س) ایشان را خوب تربیت کردند که وقتی در حادثه کربلا قرار گرفت با وجود مشکلات زیاد حتی نماز شب خود را ترک نکرد و امام حسین (ع) که امام عصر حضرت زینب (س) بود از این بانوی بزرگ طلب دعا در نماز شب کردند.

مدیر مدرسه الزهرا (س) یزد صبر و استقامت را یکی از خصوصیات بارز انبیا و اولیای الهی دانست و تصریح کرد: حضرت زینب (س) به خاطر سختی‌هایی که در طول عمر بابرکت خود از جمله در کربلا متحمل شدند، ایشان را به اسوه صبر و مقاومت برای همه دوران تبدیل کرد.

وی حضرت آسیه را هم به‌عنوان یکی از چهار زن بزرگ عالم یادآور شد و گفت: آسیه به‌عنوان زنی که در قصر فرعون بود توانست با اراده و شخصیت خود به مدارج بالای معنوی برسد که خداوند در قرآن از این بانو به نام همسر فرعون یاد می‌کند که به ما بفهماند در محیط نامناسب هم می‌توان به مدارج عالی رسید.

این استاد پیشکسوت حوزه علمیه خواهران یزد به اهمیت «تحلیل مسئله» در زندگی انسان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بعضی از مسائل مثل از دست دادن عزیزان خارج از حیطه و اختیار انسان‌هاست و حضرت زینب (س) در واقعه کربلا 18 عزیز خود از جمله برادر و فرزندان خود را از دست داد ولی دچار افسردگی نشد زیرا این مسئله برای وی حل‌شده بود.

نیک پور افزود: در قرآن آمده برخی مردم در سختی‌ها ازهم‌پاشیده می‌شوند درحالی‌که برخی با وجود سختی‌ها مقاومت می‌کنند و دسته سوم در سختی‌ها شکرگزار خداوند می‌شوند که حضرت زینب (س) از این دسته سوم بودند و همه سختی‌های واقعه کربلا را زیبا دیدند و نشاط خود را در عبادت پروردگار حفظ کردند.

وی قرائت برخی از ادعیه‌ها از جمله حدیث شریف کساء را برای افزایش پایداری و رفع هم‌وغم مؤثر دانست و گفت: تفریحات سالم و اختصاص بخشی از وقت با دوستان یکی دیگر از روش‌های زدود‌ن غم و اندوه به شمار می‌رود.

مدیر مدرسه الزهرا (س) یزد با بیان اینکه در عصر امروز نوجوانان و جوانان به‌ویژه دختران به خاطر وجود فضای مجازی ارتباط کمتری با والدین از جمله مادران خوددارند، تأکید کرد: مادران بخشی از وقت خود را به بهانه‌های گوناگون از جمله پیاده‌روی، تماشای فیلم، گفتگو، مسافرت، رفتن به اماکن مذهبی و تفریحی و ... به دختران خود اختصاص دهند و فرزندان را از غرق شدن در فضای مجازی و احتمال گرایش به دوستان ناباب برهانند.

وی با ابراز تأسف از وجود نظام مقایسه‌ای در برخی از خانواده‌ها بیان کرد: برخی مقایسه‌ها و حسرت خوردن نسبت به سطح زندگی مردم باعث نابودی زندگی‌ها شده است و توصیه اسلام در این زمینه،  در امور معنوی مقایسه با بالاتر از خودمان با هدف ارتقای سطح دینی ما و در امور مادی مقایسه با پایین‌تر از خودمان توصیه می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha