سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: کسی که به نهج البلاغه مسلط است و به دریای از علم مسلط است؛ نهج البلاغه برای مبلغین سرمایه بزرگ است.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی و مسئولین فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه هدف از بعثت انبیاءالهی، هدایت بشر بوده گفتند: انبیاء برای این هدف سختی های زیادی کشیده اند و در این راه حتی بعضی از انبیاء به شهادت رسیده اند.

 این مرجع تقلید با بیان اینکه روحانیت در ادامه همان راه است به مسئله فرهنگی اشاره کردند و افزودند: موضوع فرهنگ از مسائل مهم در کشور است و این مسئله بر سایر ابعاد زندگی مقدم تر است.

معظم له بیان داشتند: انبیاء الهی با نگاه به بعدُ فرهنگی هدایت را آغاز کردند تا بتوانند مردم را در مسیر درست قرار دهند.

 ایشان افزودند: انبیاء الهی با ارائه مبانی دینی و فرهنگی به دنبال تزکیه روح و جسم مردم از لغزشها بودند و برا ی این مسئله تلاش فراوانی انجام می دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه از جمله مسائلی که لازم است مبلغان در امر تبلیغ توجه کنند، بحث تاریخ است، افزودند: مطالعه تاریخ می تواند شناخت بسیارخوبی از حوادث گذشته به مبلغ دهد.                 

معظم له بیان داشتند: یکی دیگر از مسائلی که لازم است در مطالعه تاریخ توجه شود، مسئله سنت ها در تاریخ است. در تاریخ سنت های اثر گذاری از گذشتگان بیان شده است.

ایشان با بیان اینکه مبلغان در ارائه مبانی دینی نباید از قرآن، نهج البلاغه و تفسیر غافل باشند، عنوان کردند: بهترین منبع برای ترویج دین، قرآن، نهج البلاغه و تفسیر است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: کسی که به نهج البلاغه مسلط است  و به دریای از علم مسلط است؛ نهج البلاغه برای مبلغین سرمایه بزرگ است.

۴۰/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha