شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید پارسا نیا

حوزه/ رئیس کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، بهترین فرصت برای روحانیت در نشر فرهنگ اسلام است، گفت: طلاب حوزه علمیه منادی وحدت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، صبح امروز در نشستی با مدیر حوزه علمیه استان کردستان، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار، معاونین و اساتید حوزوی اظهار داشت: استان کردستان و طلاب آن در خط مقدم جبهه اسلام و مقاومت قرار دارند و این مطلب می‌تواند هم فرصت باشد و هم تهدید.

رئیس کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تهدید بدان منظور که طلاب و حوزه‌های علمیه استان کردستان به‌صورت ملموس با فرقه‌های مختلف دینی و سیاسی در ارتباط هستند.

وی افزود: فرصت طلایی که امام خمینی (ره) در قالب انقلاب اسلامی برای طلاب در راستای نشر معارف اهل‌بیت (ع) قرار داده است، بی‌بدیل و تاریخی است و دشمنان هم به دنبال نابودی این فرصت هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: لذا برای شکوفا شدن این فرصت باید یک اتحاد اسلامی در بین جوامع مسلمانان جهان ایجاد شود و استان کردستان مانند یک نمونه و پایلوت از جهان اسلام است، چراکه هر چه تنوع فرق و مذاهب در جهان است، در کردستان نیز به‌گونه‌ای دیده می‌شود.

وی افزود: طلاب استان کردستان باید با داشتن برنامه برای این امر، در آینده برای جهان نیز برنامه‌ای کارآمد داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پارسانیا بیان کرد: در راستای همین امر باید داشته‌های تخصصی برای این موضوعات مشترک ایجاد شود تا اهل سنت نیز در این دروس تخصصی شرکت کرده و مباحث علمی در بین فرق اسلامی ایجاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha