سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
راهپیمایی های «مبارزه با اسلام هراسی» در مونترال برگزار می شوند

حوزه/ به مناسبت نخستین سالگرد یادبود کشتار نمازگزاران مسجد کبک در کانادا، راهپیمایی های «مبارزه با اسلام هراسی» آینده در سه منطقه مختلف شهر مونترال برگزار شده و شهردار شهر نیز در سالن شهرداری سخنرانی می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از montrealgazette، به مناسبت نخستین سالگرد یادبود کشتار نمازگزاران مسجد کبک در کانادا، راهپیمایی های «مبارزه با اسلام هراسی» دوشنبه هفته آینده در سه منطقه مختلف شهر مونترال برگزار خواهند شد.

در بزرگداشت و محکومیت «نژادپرستی ضداسلامی در کبک» برگزارکنندگان پس از برگزاری راهپیمایی، گردهمایی هایی را در جلوی ایستگاه های مترو وردون و مون-رویال و ایستگاه مترو ژان-تالون به ترتیب راس ساعت 5 و 5:30 برگزار خواهند کرد.

همچنین والری پلنتی شهردار مونترال نیز قرار است در ساعت 11:30 صبح تا 1 بعد از ظهر در سالن شهرداری حضور پیدا کرده و برای یادبود قربانیان حادثه تیراندازی سخنرانی کند. شهردار مونترال سپس بعد از ظهر دوشنبه به شهر کبک سفر کرده تا در مراسم یادبود مسجد حضور پیدا کند.

دوشنبه این هفته نیز در جلسه شورای شهر، اعضای شورا  بیانیه ای برای ادای احترام به قربانیان تیراندازی مسجد شهر کبک به تصویب رساندند. در این بیانیه آمده است: مردم مونترال باید تمام تلاش شان را برای مبارزه با اسلام هراسی و تمامی اشکال نژادپرستی و تبعیض دینی سیستماتیک در جامعه  به کار بگیرند.

لازم به ذکر است، در 29 ژانویه سال گذشته میلادی، فردی مسلح با آتش گشودن به سوی نمازگزاران مسجد کبک منجر به شهادت 8 نمازگزار و مجروح شدن عده ای دیگر تن شد. درحالی که نخست وزیر کانادا این حمله را تروریستی خطاب کرده بود اما دادستان های کانادایی حاضر نشدند عامل حمله را به عنوان یک تروریست محاکمه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha