چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قرآن

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر جایگاه قرآن و آموزه‌های دینی در جامعه کم‌رنگ شده است و مردم روز به روز از قرآن فاصله می‌گیرند، ازاین‌رو نهادها و سازمان‌های مرتبط باید بیش‌ازپیش برای ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: قرآن کتابی است برای انتخاب بهترین زندگی که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق می‌یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، قرآن را تنها راه نجات انسان‌ها و هدایت‌گر آن‌ها به سوی کمال و سعادت دانست و گفت: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی و عمل به آموزه‌های این کتاب ارزشمند در جامعه باید نهادهای متولی بیش‌ازپیش در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هم افزایی نهادهای قرآنی مقدمه اقدامات بیشتر در راستای ترویج فعالیت های قرآنی در جامعه است، افزود: امیدواریم انجام هم‌افزایی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه مقدمه‌ای برای انجام اقدامات بیشتر و مؤثر در این راستا باشد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: یقیناً انجام چنین اقداماتی از این قبیل باعث جلب توجهات به سمت‌وسوی مسائل قرآنی و حفظ این کتاب آسمانی خواهد شد و در نتیجه آمار حافظان قرآنی از لحاظ کیفی و کمی افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: هم‌افزایی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه امر بسیار مفیدی است که در این زمینه انجام شده و امیدواریم با ورود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا به نقطه‌ای برسیم که فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه گسترش یابد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر جایگاه قرآن و آموزه‌های دینی در جامعه کم‌رنگ شده است و مردم روز به روز از قرآن فاصله می‌گیرند، ازاین‌رو نهادها و سازمان‌های مرتبط باید بیش‌ازپیش برای ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha