پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد رضا ملیحی

حوزه/ حجت الاسلام ملیحی گفت:  طلاب و مبلغان باید این را بدانند که اگر مدارس علمیه برای آنها برنامه تهذیبی مناسبی طراحی نکردند، باید خود آنها به فکر مسائل تربیتی و تهذیب نفس باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی معاون تهذیب حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)، گفت: طلاب علوم دینی دارای جایگاه والایی هستند و باید در حفظ و صیانت از این جایگاه رفیع الهی و همچنین رسیدن به تهذیب نفس فعالیتی دو چندان داشته باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان ادامه داد: مردم به ویژه افرادی که در روستا ها زندگی می کنند، سعی دارند افعال و اعمال خود را منطبق با اعمال و سکنات روحانی روستا کنند و این نشانه بزرگی از مسؤولیت طلاب علوم دینی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تهذیب نفس، ابراز داشت: تحصیل در حوزه های علمیه نعمت بزرگی است و شکر این نعمت با خودسازی و تربیت صحیح حاصل می شود.

حجت الاسلام ملیحی بیان داشت: طلاب و مبلغان بدانند که اگر مدارس علمیه برای آنها برنامه تهذیبی مناسبی فراهم نکرد باید خود آنها به فکر مسائل تربیتی و تهذیب نفس باشند.

وی با اشاره به این که قرآن کریم مسأله تعلیم و تربیت را در کنار هم بیان کرده است، به موضوع تلبس طلاب اشاره کرد و گفت: نکته مهمی که طلاب باید بدان توجه داشته باشند این است که ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت نیازمند مجوز از معاونت تهذیب حوزه های علمیه است و طلاب باید نسبت به این قانون مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha