چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
طرح نیک

حوزه/مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از اجرای طرح «نیک» در تمام مهدهای کودک‌های این استان در راستای ترویج فرهنگ نماز خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ رضا احمدی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به ضرورت گسترش تعالیم دینی در جامعه، طرح نیک در تمام مهدهای کودک‌های این استان در راستای ترویج فرهنگ نماز اجرا می‌شود.

وی افزود: ایجاد انس و علاقه به مفاهیم دینی، ارتقای سلامت معنوی کودکان با تأکید بر نماز از اهداف اجرای این طرح در مهدهای کودک است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد گفت: طرح آموزشی «نیک» در دو سال متوالی برای مربیان مهدهای کودک استان خراسان شمالی به مرحله اجرا رسیده است.

وی با بیان اینکه در این طرح مربیان مهدکودک‌ها زیر نظر مبلّغان و طلاب آموزش‌های تخصصی نماز در حوزه کودکان را فرا می‌گیرند، اظهار کرد: روحانیون و مبلّغان می‌توانند با ارائه شیوه‌های نوین در تشویق و ترغیب گروه‌های سنی مختلف جامعه به نماز نقش مؤثری داشته باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به ارائه آموزش شیوه‌های انس دادن کودکان به نماز به مربیان مهدهای کودک استان، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده مربیان مهدکودک با همکاری حوزه‌های علمیه و ستاد اقامه نماز استان در قالب اجرای طرح نیک آموزش دیدند.

وی تصریح کرد: توجه به مسائل مذهبی در مهدهای کودک خراسان شمالی مطلوب بوده و ارزیابی‌های ستاد اقامه نماز استان نشان‌دهنده رعایت مسائل و آموزش‌های دینی در مهدکودک‌ها است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد گفت: در دیدار با خانواده‌ها در جلسات مختلف یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی والدین توجه به مسائل دینی در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها است و خانواده‌ها از این بابت بسیار دغدغه‌اند هستند، بر همین اساس در ستاد اقامه نماز بر آن شده‌ایم تا آموزش مسائل مذهبی و دینی را به‌عنوان یکی از موضوعات اولویت‌دار مطرح کرده و این دغدغه خانواده‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه کودکان مثل جام خالی هستند و همین مسئله باعث می‌شود که از بدو تولد از آمادگی بالایی برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: دوره آموزشی نیک به منظور تربیت کودکانی که خود مروج فرهنگ نورانی نماز باشند در مهدهای کودک خراسان شمالی با روش‌های علمی و جذاب در حال انجام است که امیدواریم زمینه تربیت نسلی نماز‌خوان و فرهیخته را فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha