جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قدرتی

حوزه/ مدیرکل دادگستری استان قزوین گفت: طلاب در رفع مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش محوری دارند و ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و طلاب مدارس علمیه باید محور همه کارهای فرهنگی، ارزشی و پیشگیرانه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، ظهر امروز در جمع طلاب، اساتید و روحانیون مدارس علمیه قزوین در مسجدالنبی (ص) این شهر با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قزوین، ضمن ابراز نگرانی از رشد طلاق در جامعه اظهار داشت: طلاق فراتر از سرقت است ولی متأسفانه حساسیت جامعه نسبت به این موضوع کاهش‌یافته و تنها شدن زنان و مردان و دوری فرزندان از یکی از والدین آسیب‌های مختلف و پیچیده‌ای را به دنبال دارد.

مدیرکل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: فرهنگ یکی از مسائل مهم جامعه است ازاین‌رو ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و طلاب مدارس علمیه  باید محور همه کارهای فرهنگی، ارزشی و پیشگیرانه باشند؛ برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفع معضلات باید و برای اصلاح جامعه گام‌های عملی را برداریم.

وی افزود: باید با مردم و در میان مردم باشیم و نقش آن‌ها را در اصلاح جامعه و کاهش آسیب‌ها بیان کنیم و از خود مردم بخواهیم در این خصوص همکاری کنند.

حجت‌الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: ورود دستگاه‌های مختلف در جامعه و ابعاد مختلف برنامه‌های فرهنگی باید از نگاه جزیره‌ای دور شود و با نگاه مشترک در این عرصه وارد شویم، چراکه وقتی اقشار مختلف مردم در کار اصلاحی از مسئولان صدای واحدی را بشنوند، مشارکت کرده و فضا برای اصلاح بیش‌ازپیش فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: تمام مسؤولیت‌ها را باید امانت الهی بدانیم و خداوند سبحان برای خدمت به مردم جایگاه والایی را مقدر فرموده که این مهم در کلام ائمه معصومین (ع) برجسته است.

مدیرکل دادگستری استان قزوین افزود: نباید فرصت خدمت به مردم که می‌تواند بستری برای سرافرازی در آخرت باشد را تباه کنیم، بنابراین با ارتباط بیشتر با مردم و تلاش برای حل مشکلات آن‌ها زمینه سعادت دنیا و آخرت خویش را فراهم نماییم.

وی خاطرنشان کرد: خدمت به مردم اگر از دو شرط خلوص و صداقت برخوردار باشد ازجمله عبادات تلقی شده و ثوابی معادل عبادات مستحبی و بلکه بالاتر دارد به‌طوری‌که از امام صادق (ع) روایت‌شده که می‌فرمود، کسی که هفت دور خانه خدا را طواف کند خداوند برایش شش هزار حسنه می‌نویسد و همین‌قدر گناه از او را محو می‌کند اما برآوردن حاجت مؤمنی برتر از این طواف است.

حجت‌الاسلام قدرتی تصریح کرد: باید همه تلاش کنند تا نسل آینده را به‌دوراز هیاهوهای فریبنده دنیا نسلی عالم، اندیشمند، فرهیخته، فرهنگی و تلاشگر در کسب رضای الهی تربیت نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha