جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه / نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید فعالیت‌های پژوهشی طلاب متناسب با نیاز جامعه گسترش یابد و باید مؤلفین و محققین درد فکری جامعه را پیداکرده و آن را التیام بخشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، امروز در نشست با معاونین پژوهش حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه علت ماندگاری کتب شهید مطهری پاسخ‌گو بودن آن‌ها به نیازهای فکری روز بشر است، اظهار داشت: امروز اگر بناست کتابی نوشته شود، باید در زمینه انقلابی بودن که یکی از جدی‌ترین نیازهای فعلی جوان امروز است، باشد؛ چراکه آینده جهان اسلام حول محور انقلاب اسلامی ایران رقم خواهد خورد و یک جوان انقلابی، باید بداند در آن زمان، چگونه باید عمل کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن طلاب را یکی از جدی‌ترین نیازهای حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: پرداختن به مباحث نقد وهابیت، یمانی و... از وظایف پژوهشگران حوزه‌های علمیه بوده و باید مؤلفین و محققین درد فکری جامعه را پیداکرده و آن را التیام بخشند.

وی با بیان اینکه «تفکر تکفیری» درد فعلی جامعه اسلامی است، افزود: وجود یک نظام قاعده‌مند و رهبری منسجم نیاز اصلی جوامع اسلامی بوده و ایران اسلامی و رهبری مقتدر جمهوری اسلامی، تأمین‌کننده آن خواهد بود؛ اما یکی از ملزومات آن کار تحقیقی گسترده در سطح بین‌الملل به‌واسطه تلاش‌های محققین حوزه‌های علمیه است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، نیازشناسی را دیگر عامل مهم در پژوهش‌های کاربردی محققین عنوان کرد و گفت: باید نیازهای روز جامعه در زمینه‌های گوناگون «عقیدتی»، «تاریخی»، «فقهی»، «اجتماعی»، «سیاسی» و مسائل مختلف مربوط به‌نظام اقتصادی و فرهنگی و رسانه‌ای در اسلام را شناسایی و روی آن‌ها با همکاری طلاب جوان تا دست‌یابی به الگوی برتر توسعه پیشرفت جهانی بر مبنای داده‌های اسلامی، کار و تحقیق کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha