جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی /رئیس سازمان اوقاف کشور

حوزه/یکی از اولویت های سازمان اوقاف، تبیین وقف مشارکت جمعی است و از جمله استفاده از نخبگان تبلیغی برای تبیین وقف در جامعه است، اگر این اطلاع رسانی شود خیلی از مشکلات وقف حل می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی  عصر امروز در مراسم رونمایی از خیمه معرفت که در مجتمع فرهنگی تربیتی امامزاده شاه سید علی(ع) در قم برگزار شد، با بیان اینکه باید ضعف های گذشته را برای سال جدید رفع کرد و برای اجرای برنامه قوی تر  در سال جدید تلاش کرد، گفت: از جمله برنامه هایی که در نوروز سال جدید لازم است آن را در امام زادگان با تمام قوا اجرا کرد، اقامه نماز جماعت است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: رهبر انقلاب بر احیاء نماز جماعت در امام زادگان تاکید فراوانی دارند و  حتی این مسئله از جمله خواسته مردم می باشد. در روایات از نماز جماعت و اقامه نماز مغرب دو هدیه بزرگ به پیامبر(ص) یاد شده و  همین مسئله وظیفه ملبغین را سنگین تر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عنوان کرد: مسئله دوم که در نوروز سال جدید باید به آن در امام زادگان پرداخت، برپایی خیمه معرفت  است. برای اثر گذاری بهتر در جامعه لازم است، روی برپایی خیمه معرفت در موضوعات متختلف،  برنامه ریزی کرد، وقت گذاشت و حمایت نمود  باید  مبلغینی که  توانمندهستند حمایت شوند، این هنر معاونت فرهنگی اوقاف است که این مسائل را به دقت بررسی و رصد و حمایت کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: نکته سوم در ایام نوروز  باید مورد توجه معاونین فرهنگی قرار گیرد، یاد دادن مسائل شرعی و به شیوه صحیح و درست به مخاطبان و زائران است.این مسئله نیاز به مراقبت و مدیریت در پاسخ گویی دارد.

وی افزود: از دیگر برنامه های اولویت دار برای معاونین فرهنگی سازمان اوقاف، موضوع تعلیم و تربیت،آموزش و راهنمایی به مجموعه عوامل، خدام و هئیت امنای امام زاد گان برای جذب مردم  است؛  50هزار خادم در امام زادگان مشغول خدمت هستند، این افراد جمیعت زیادی می باشند، این گروه صاحب خانه می باشند. این افراد باید آداب و رفتار با زائر را بلد باشند، آموزش دادن این افراد در مسائل مختلف رفتاری، اخلاقی، امانتداری، سیاسی و  فرهنگی برعهده معاونین فرهنگی اوقاف است. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عنوان کرد: باید از این افراد در موضوعات فوق مراقبت کرد، چون این افراد  خادم و امانتدار مردم می باشند. این مسئله باید هدف دار و با برنامه منظم باشد، بدون برنامه منظم نمی شود کاری را از پیش برد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: اگر از همین افراد، مراقبت صورت گیرد و فعالیت های آنها ارزیابی شود، بسیار از مشکلات در موضوعات مختلف برطرف و جلوی بسیاری از آسیب ها گرفته می شود.

وی افزود: مسئله دیگر طرح آرامش بهاری در امام زادگان است، از جمله برنامه هایی است که در کل کشور دیده می شود  و باید با برنامه ریزی بهتر درمسائل محتوایی، خدمت رسانی به زائر و سایر مسائل به رشد و بالندگی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عنوان کرد: نکته دیگر قرآن و حفظ  است، لازم است این مسئله هم درطرح آرامش بهاری و امام زاد گان خیلی مورد دقت قرار گیرد. باید در امام  زادگان طوری در مسائل حفظ قرآن حرکت کنیم که موجب شکوفایی و جذب جوانان شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه یکی از اولویت های معاونین فرهنگی تبیین وقف مشارکت  جمعی است و  از جمله استفاده از نخبگان تبلیغی برای تبیین وقف در جامعه است، گفت: اگر این اطلاع رسانی شود خیلی از مشکلات وقف حل می شود.

وی افزود: از دیگر مسائل مهم، تبیین وقف جمعی از سوی جامعه نخبگانی است. برای این مسئله هم لازم است برنامه ریزی کرد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha