پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دشمن از فضای مجازی علیه مسائل دینی و روحانیت بهره می‌برد، گفت: تقویت بصیرت در جامعه آسیب‌ناپذیری ملت را حفظ می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی، شامگاه چهارشنبه در همایش مبلغین بصیر انقلابی مشهد، با اشاره به توطئه و فتنه‌ها در آشوب‌های اخیر، اظهار داشت: این توطئه توسط اسرائیلی‌ها برنامه‌ریزی‌شده و آن‌ها با کشته سازی افراد، دنبال ایجاد هزینه علیه نظام اسلامی بودند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به قدرت موشکی ایران و هراس آمریکا از این امر، تصریح کرد: مردم باوجود همه مشکلات در برابر توطئه‌ها ایستاده‌اند و امروز تقویت بصیرت در انسان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و نتیجه آن عملکرد خوب مردم در توطئه‌های اخیر در دی‌ماه بود.

وی با تأکید از پرهیز مردم نسبت به اکثریت محتواهای تولیدی جهت‌دار در فضای مجازی نسبت به روحانیت، تصریح کرد: باید توجه داشت که ماهواره‌ها و فضای مجازی به دنبال تخریب روحانیون هستند و با شعارهایی که در توطئه اخیر بیان شد، چهره واقعی ضد اسلام و انقلاب آنان مشخص گردید.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به همراهی و امدادرسانی مبلغان به زلزله بم، کرمانشاه و دیگر صحنه‌های امدادی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: صداوسیما می‌بایست نسبت به انعکاس حضور روحانیان و طلاب مبلغ در این‌گونه عرصه‌ها اهتمام داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تبلیغ و دعوت مردم به خدا تصریح کرد: دین اسلام علاوه بر معنویات از مادیات هم‌سخن می‌گوید ولی درعین‌حال، جامعه به‌طور طبیعی و حتی با تلاش شیطان به‌سوی دنیا کشیده می‌شود و به همین علت بیشتر باید اهتمام داشت که امانت الهی باید با اخلاص و تقوا به مردم ارائه شود که همان کار پیامبران الهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی با تأکید بر اینکه عالمان سعی داشته‌اند تا سخن الهی را همان‌طور که بیان‌شده است ارائه دهند، گفت: در کنار بیان این امر، خودشان نیز اهل عمل بودند زیرا طبق روایت، در قیامت جهنمی‌ها از بوی عالم بی‌عمل، رنج می‌برند و در دنیا نیز لذت عبادت را ازاین‌گونه عالمی می‌گیرند.

وی در ادامه به لزوم توجه و تشویق برای ازدواج اشاره و عنوان کرد: همه‌چیز را نمی‌توان به اقتصاد ربط داد زیرا به‌طور مثال کمترین ازدواج و بیشترین طلاق در شمال شهر تهران ثبت می‌شود درحالی‌که برایشان ازنظر مالی مشکلی وجود ندارد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، وساطت و پیگیری برای ازدواج به‌ویژه برای خانواده‌هایی که دخترانی با شرایط سنی بالاتری دارند را کار ارزشمندی و بر اساس روایت، بهترین شفاعت‌ها دانست و ازدواج دیرهنگام را عامل بروز مشکلات در جامعه عنوان کرد.

وی با اشاره به روایت «مَنْ تَرَک التَّزْویجَ مَخافَةَ الْعَیلَةِ فَقَد اَساءَ ظَنَّهُ بِاللّه ِ عَزَّ وَ جَلَّ اِنَّ اللّه َ عَزَّ وَ جَلَّ یقولُ: اِن یکونوا فُقَراءَ یغْنِهِمُ اللّه ُ مِن فَضلِهِ»، گفت: این روایت بیان می‌کند که هر کس از ترس فقر ازدواج نکند به خداوند بدگمان شده است زیرا خداوند فرموده است که «اگر تهیدست باشند، خداوند آنان را از فضل خود، بی‌نیاز می‌کند».

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha