جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای دامغانی

حوزه/ طلاب جوان و نخبه حوزه علمیه قم باید در یک فعالیت سازماندهی شده برای تشکیل جلسات علمی و تبلیغی و پاسخ به شبهات و همچنین برگزاری نماز جمعه و جماعت در اواخر هفته به دامغان اعزام شوند و این فعالیت ها را در شهر گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام داوودالموسوی چهارشنبه شب در هم اندیشی علما و فضلا و طلاب دامغانی که در بنیاد بین المللی اسرا در قم برگزار شدگفت: طلاب باید حوزه روابط خود را در شهرها افزایش بدهند؛ رویکرد طلاب و اساتید حوزه باید در عرصه اجتماعی، تعامل گرا باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم از نظام سیاسی حاکم کشور الگو برداری کنیم، پسندیده است که امام جمعه دامغان به عنوان نماد وحدت و علم به پاداشت شهر برای حفظ شعائر دینی حرمت گذاشته شود که این حمایت باید از ناحیه علما و فضلا و طلاب انجام شود.

این محقق حوزوی بیان کرد: اگر ولایت فقیه رکن نظام اسلامی است، امام جمعه نماینده ولی فقیه است، زیرا امام جمعه که از سوی شورای موید رهبری سیاستگذاری نماز جمعه تعیین می شود به مثابه حضور رهبر در شهر است و باید از او تبعیت کنیم.

حجت الاسلام داود الموسوی یادآورشد: استفاده از طلاب دامغانی در مناسبت های مختلف به صورت مدیریت شده و قابل ارزیابی از جمله فعالیت هایی است که باید در بین طلاب این شهر انجام شود.

وی گفت: تشکیل گروه های جهادی و امدادی و سرکشی از خانواده های مستمندان و نیازمندان با همکاری نهادهای اجرایی و کمیته امداد و خیرین توسط طلاب از کارهایی است که می تواند نقش هرچه بیشتر طلاب و روحانیون را در اجتماع ارتقا ببخشد.

وی تصریح کرد: طلاب جوان و نخبه دامغانی حوزه علمیه قم باید در یک فعالیت سازماندهی شده برای تشکیل جلسات علمی و تبلیغی و پاسخ به شبهات و همچنین برگزاری نماز جمعه و جماعت در اواخر هفته به دامغان اعزام شوند و این فعالیت ها را در شهر گسترش دهند تا طلاب مستقر در قم در هر سال شهر خود را نیز منتفع کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha