جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبادی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از کم کاری ها در خصوص اسلامی شدن دانشگاه ها در کشور، گفت: مسئولان قوای سه گانه که باید مشکلات مردم را حل کنند محصول همین حوزه و دانشگاه هستند، لذا کم کاری هایی در امر آموزش و فرهنگ صورت گرفته که باید توبه کنیم و به مبانی اصلی انقلاب برگردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، شب گذشته 4 بهمن در دیدار رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به اینکه انقلاب فرهنگی مسئله بسیار مهمی در کشور است، گفت: همان طور که در بدن انسان مغز تنظیم کننده امور است و همه تابع آن هستند، شورای عالی انقلاب فرهنگی هم باید در خصوص مسائل فرهنگی این گونه باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فاصله زیادی با آنچه که باید از نظر فرهنگی در جامعه می بود، داریم، گفت: به اذعان خود غربی ها انقلاب اسلامی ایران اگر دشمن در آن رسوخ نمی کرد و به همان شکل ابتدایی پیش می رفت بسیاری از مشکلات غربی ها را حتی حل می کرد.

امام جمعه بیرجند به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دانش آموزان ذخایر کشور هستند و لذا باید برای آنها برنامه ریزی های خوبی صورت گیرد و اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه سند اسلامی شدن دانشگاه ها که سرنوشت فردای کشور در آن است، هنوز اجرایی نشده است، افزود: فرهنگ مسئله اصلی کشور است چرا که انسان موجودی فرهنگی است.

وی با بیان اینکه اسلامی شدن دانشگاه یعنی اینکه تعهد، تفکر و التزام اسلامی در دانشگاهها شکل بگیرد، یبان داشت: این فرهنگ که دانشجو بعد از تحصیل باید یک شغل دولتی داشته باشد، اشتباه است و باید طوری فرهنگ سازی شود که هر دانشجو بعد از تحصیل یک کارآفرین باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اختلاس و بی عدالتی ها در کشور را نشانه فاصله گرفتن برخی از مسئولان از اسلام عنوان کرد و گفت: کشورهای غیرمسلمان طوری فرزندان خود را تربیت می کنند که روی منافع ملی خود حساس باشند، ما چطور عمل کردیم؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تأکید بر اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی خوب است اما باید اجرایی شود، گفت: برخی از اساتید دانشگاه که توسط همین شورا انتخاب شدند در دانشگاه به جای عمل به وظیفه خود، نسبت به نظام و انقلاب منفی گویی می کنند.

وی با اشار به اعتراضات مردم نسبت به کم کاری مسئولان در کشور افزود: مسئولان قوای سه گانه که باید مشکلات مردم را حل کنند محصول همین حوزه و دانشگاه هستند، لذا کم کاری هایی در امر آموزش و فرهنگ صورت گرفته که باید توبه کنیم و به مبانی اصلی انقلاب برگردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha