شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ائمه جمعه

حوزه/ مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی از اقامه نمازجمعه در ۱۷ شهر استان خبر داد و گفت: ۸۰۰ عضو ستاد نمازجمعه در سطح استان خراسان شمالی فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام حسین عابدینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: اصل نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم و باهم بودن را مورد تأکید قرار داده تا امروز که باید آن را حفظ و تقویت کرد

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با بیان اینکه باید امام‌جمعه در میان مردم زندگی کند، تصریح کرد: باید امام‌جمعه در میان مردم زندگی کند تا بر مشکلات و مسائل آن‌ها آگاه باشند و امام‌جمعه‌ای که در میان مردم نباشد نمی‌تواند مشکلات مردم را درک کند

وی از آخرین تحولات جابه‌جایی ائمه جمعه در استان خبر داد و گفت: حکم ائمه جمعه سه‌ساله است در صورت تمایل به شهرهای بزرگ جابه‌جا می‌شوند.

حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه در این راستا حجت‌الاسلام محمدمهدی محزون به‌عنوان امام‌جمعه شهر پیش قلعه معرفی شد، خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام علی قربانی امام‌جمعه بخش حصار گرمخان نیز در مهرماه امسال به مشهد عزیمت کرد و اکنون بیش از سه ماه که نماز جمعه در این بخش با امامت امام‌جمعه موقت اقامه می‌شود و در صورت همراهی برخی از مسئولان شهر امام‌جمعه جدید قبل از سال 97 معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئولان در چناران شهر و شهرهای دیگر چنانچه زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای برگزاری نماز جمعه را آماده نمایند، آمادگی برای معرفی امام‌جمعه را داریم.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: متأسفانه برای امام‌جمعه در بخش حصار گرمخان امکانات لازم مانند واحد مسکونی، دفتر امام‌جمعه و وسیله نقلیه برای تردد فراهم نبود و امام‌جمعه مجبور به رفت‌وآمد بود و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بودجه و امکاناتی در این زمینه ندارد باید از بخش اعتبارات دولتی و یا مردمی در این بخش کمک شود.

وی بیان کرد: مسئولان با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی خاصی که در حصار گرمخان حاکم است باید برای این بخش زیرساخت‌های لازم را فراهم سازند تا امام‌جمعه جدید معارفه شود.

حجت‌الاسلام عابدینی درباره شرایط جابه‌جایی ائمه جمعه افزود: حکم ائمه جمعه سه‌ساله است که اگر در فعالیت‌هایشان موفقیت داشته و تمایل به جابه‌جایی داشته باشند به شهرستان‌های بزرگ‌تر ارتقا پیدا می‌کنند و یا اینکه گاهی خانواده‌ها مشکل‌دارند و خودشان درخواست جابه‌جایی می‌کنند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نمازجمعه در 17 نقطه شهری از استان خراسان شمالی برگزار می‌شود که در این استان 35 امام‌جمعه موقت و 800 نیروی فعال به‌عنوان عضو ستاد نماز جمعه فعالیت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha