جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام حسینی با بیان این که یکی از توطئه های دشمنان علیه انقلاب، ناکارآمد جلوه دادن انقلاب و نظام اسلامی در چهار دهه اخیر است، افزود: این رسالت مبلغان دینی است که در کنار وظایف خود با تبیین صحیح دستاوردهای انقلاب به این شبهات مطرح شده پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مازندران، حجت الاسلام سید معصوم حسینی، رئیس دانشکده علوم قرآنی مازندران، امروز در سومین نشست جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی شهرهای مازندران در محمودآباد با اشاره به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب الهی بر پایه دین و اعتقادات الهی مردم شکل گرفته است.

وی در ادامه با بیان این که حفظ انقلاب اسلامی تکلیف شرعی و ملی آحاد جامعه اسلامی است، افزود: باید از اصل انقلاب و آرمان های آن در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان حراست و پشیبانی کنیم.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی در ترویج و گسترش آرمان های انقلاب رسالت سنگینی بر عهده دارند، گفت: مبلغان باید به شبهات طرح شده در خصوص انقلاب با استدلال پاسخ دهند.

حجت الاسلام حسینی همچنین با بیان این که دهه فجر تجلی وحدت و همبستگی ملت در مقابله با ظلم و استبداد است، خاطرنشان کرد: پاسداشت دهه فجر باید در راستای تبیین اهداف انقلاب اسلامی باشد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مازندران، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی و با محور دین و ارزش های الهی عنوان کرد و گفت: این انقلاب دینی، دین و فرهنگ اصیل ایرانی که سال ها فراموش شده بود را احیاء کرد.

وی با بیان این که امروز توجه به مسائل فرهنگی یک ضرورت انکار ناپذیر است، خاطرنشان کرد: همان طور رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند همه چیز در حوزه های اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی هم درست خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که فرهنگ زیربنای دیگر مسائل جامعه است، تصریح کرد: متأسفانه عدم توجه به مسائل فرهنگی در مقطعی موجب بروز خسارت های جبران ناپذیری برای کشورمان شده است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مازندران در ادامه به بیان تعریف انقلاب از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: تمام انقلاب های دیگر در جهان  از جمله روسیه، فرانسه و دیگر کشورها بعد از مدتی از بین رفت، اما انقلاب اسلامی ایران با هوشیاری ملت و رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام، با وجود چهل دهه به حرکت انقلابی خود ادامه می دهد.

حجت الاسلام حسینی همچنین با بیان این که هنوز تا رسیدن به آرمان های واقعی انقلاب فاصله داریم، بیان داشت: باید آسیب های موجود را بررسی کنیم و با حضور مستمر و آگاهانه ابتدا باید از خود شروع کنیم.

وی با تأکید براین که مبلغان دینی نقشی محوری در هدایت جامعه به سمت تعالی و سعادت بر عهده دارند، گفت: مبلغان دین باید در متن جامعه حضور مستمر داشته باشند و از نزدیک با شبهات مبارزه فرهنگی کنند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مازندران با تأکید براین که مبلغان دینی نباید فضای جامعه را از حضور خود خالی کنند، خاطرنشان کرد: امروز عدم حضور مبلغان دینی در جامعه موجب نفوذ دشمنان دین و انقلاب خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود به دستاوردهای انقلاب در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی باید در فعالیت های تبلیغی خود توجه به دستاوردهای انقلاب و تبیین آن برای جامعه را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مازندران با بیان این که یکی از توطئه های دشمنان علیه انقلاب، ناکارآمد جلوه دادن انقلاب و نظام اسلامی در چهار دهه اخیر است، افزود: این رسالت مبلغان دینی است که در کنار وظایف خود با تبیین صحیح دستاوردهای انقلاب به این شبهات مطرح شده پاسخ دهند.

وی با اشاره به این که صدها شبکه ماهواره ای به صورت شبانه روزی علیه انقلاب و دستاوردهای آن تبلیغ و دروغ پردازی می کنند، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی نباید بگذارند ذهن مردم به ویژه نسل جوان نسبت به تبلیغات منفی دشمن  در خصوص دستاوردهای ارزشمند انقلاب تغییر کند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مازندران با بیان این که ایام الله دهه مبارک فجر فرصت خوبی برای مبلغان دینی به منظور صیانت و پاسداری از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، بیان داشت: مبلغان باید ضمن روشنگری نسبت به توطئه ها و هجمه های دشمن، از خدمات چهل ساله انقلاب در عرصه های مختلف دفاع و پشتیبانی کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha