شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد قرائتی-رئیس ستاد اقامه نماز

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه قرآن متناسب با شرایط زمان برای انسان برنامه دارد، گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی با درک دقیق مفاهیم قرآن محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، امروز در پنجمین همایش ملی «قرآن، عترت و سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ضمن تأکید بر احترام به والدین، اظهار داشت: حساب والدین از همه جداست، احسان به پدر و مادر به معنای نیکی همراه با توجه است، حتی تأکید نشده است که به والدین مؤمن احسان کنید، مؤمن یا کافر بودن والدین در احسان به آنان اهمیتی ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: در قرآن آمده است سومین نیاز انسان بعد از اکسیژن و غذا، نیاز به همسر است؛ این نیاز حتی در مورد افراد پیر هم وجود دارد.

وی، در تشریح بندگان صالح خدا ازنظر قرآن افزود: هر پدری که در ازدواج دخترش به داماد سخت‌گیری نکند ازنظر قرآن در جمع بندگان صالح خداوند است، همچنین یاران حضرت مهدی (عج) بر اساس آیات قرآن در این جمع قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در معرفی خصوصیات اولی الامر گفت: از کسی باید اطاعت کنید که فرومایه، هواپرست و افراطی نباشد و در یک‌کلام از معصوم باید اطاعت کرد.

وی، خودباختگی را یکی از مشکلات اصلی ما دانست و خاطرنشان کرد: ما دچار خودباختگی هستیم، فکر می‌کنیم هر چیزی که دانشمندان غربی می‌گویند علمی است و مفاهیمی که از قرآن و حدیث استخراج می‌شود غیرعلمی است؛ بعضی مفاهیم را در قرآن متوجه نمی‌شویم و به علت درک نکردن آنان، دنبال ایراد گرفتن و رد کردن هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مزه قرآن را نچشیده‌ایم و به نسل بعدی خود هم نچشانده‌ایم، بیشتر درگیر موضوعاتی هستیم که اهمیت زیادی ندارند، قرآن متناسب با هر شرایط، موضوعاتی را ارائه کرده است.

وی با اشاره به آداب اخلاقی در قرآن گفت: بی دعوت جایی نروید، اگر بی دعوت جایی رفتید و رفتار بدی دیدید ناراحت نشوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha