پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت

حوزه/ معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه قرآن برای سلامت معنوی و جسمی انسان برنامه دارد، گفت: ارتقای فرهنگ قرآن و عترت در میان جامعه پزشکی در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، محمدرضا فراهانی، امروز در پنجمین همایش ملی «قرآن، عترت و سلامت» ویژه جامعه پزشکی بر لزوم تداوم برگزاری این همایش ملی تأکید کرد و اظهار داشت: قطعاً برگزاری این همایش سبب افزایش ارتقای فرهنگ قرآن و عترت در میان جامعه پزشکی می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: سعادت انسان در گروی تمسک به قرآن و اهل‌بیت (ع) است و خوشحالیم که در پنجمین دوره همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی در شهر دارالمؤمنین کاشان هستیم.

وی ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی کاشان بخصوص رئیس دانشگاه به دلیل میزبانی این همایش ملی، تمامی دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی برگزاری این همایش ملی گفت: از فرهنگستان علوم پزشکی کشور که در برگزاری این همایش یاریگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود و همکارانمان در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برای برگزار شدن هر چه‌بهتر این همایش ملی تشکر می‌کنم و جای خوشحالی است این همایش که پنجمین دوره خود را تجربه می‌کند بهتر از سال‌های گذشته و هدفمندتر اجرا می‌شود.

فراهانی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی کاشان خوشبختانه در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی یکی از دانشگاه‌های پیشتاز در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشوراست، خاطرنشان کرد: امیدوارم این همایش در پایان دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد و بتوان از طریق برگزاری این همایش، فرهنگ قرآن و عترت را در میان افراد جامعه بخصوص جامعه پزشکی بیش‌ازپیش تقویت کنیم.

قرآن و اهل‌بیت (ع) مسیر رسیدن به موفقیت را کوتاه‌تر می‌کنند/قرآن برای سلامت معنوی و جسمی انسان برنامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این همایش گفت: پذیرفته نیست که به خاطر درس خواندن، از قرآن و اهل‌بیت (ع) غافل شویم و قرآن و اهل‌بیت (ع) مسیر رسیدن به موفقیت را کوتاه‌تر می‌کنند.

ابراهیم کوچکی با بیان اینکه اگر به منبع علم متصل شویم، درهای علم به روی ما گشوده می‌شود، تصریح کرد: در قرآن دستوراتی در خصوص سلامت جسمانی آورده شده است، که توجه به این موارد سلامت ما را در تمام حیطه‌ها تأمین می‌کند و با تمسک به قرآن و اهل‌بیت (ع)، سلامت معنوی و اخروی ما نیز فراهم می‌شود.

وی افزود: اگر همه ما بتوانیم انس و الفت‌مان را با قرآن و عترت افزایش دهیم و فرهنگ قرآن و عترت را در جامعه به‌خصوص در جامعه پزشکی بیش‌ازپیش نهادینه کنیم قطعاً افرادی موفق خواهیم شد و دریچه‌های علم بر روی همه افراد بازخواهد شد.

کوچکی، با اشاره به اینکه باید همواره به قرآن به‌عنوان کتاب آسمانی تمسک و انس بگیریم، خاطرنشان کرد: قرآن و عترت همواره با همدیگر و دو مقوله جدانشدنی هستند ازاین‌رو باید همواره به این دو رکن اساسی در طول زندگی توجه کنیم و سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان مفتخر است که درزمینهٔ قرآن، عترت و سلامت پیشرو و پیشگام مسائل قرآنی و اهل‌بیت (ع) است و در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت موفق به کسب مقام دوم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha