جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر این که تا آخرین قطره خون پای این انقلاب ایستاده‌ایم، گفت: انقلاب اسلامی در غفلت کامل غرب به پیروزی رسید و اگر غربی‌ها احتمال می‌دادند که انقلاب این عمر و عمق را خواهد یافت، آن را در نطفه خفه می‌کردند، اما خدا خواست که آنها کر و کور شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های امروز( 6 بهمن ) نماز جمعه تهران با اشاره به طرح‌های جدید دشمن، اظهارداشت: اینکه کسی بگوید دشمن از براندازی عبور کرده است، درست نیست چرا که دشمنان یک لحظه هم از توطئه فروگذار نمی‌کنند.

وی، ایجاد بدبینی و ناامیدی را یکی از توطئه‌های دشمن عنوان کرد و بیان داشت: کشوری که چنین رهبری دارد که دشمنان از او به عنوان دوراندیش‌ترین رهبر جهان یاد می‌کنند و ملتی چنین وفادار دارد، همه مشکلات را حل خواهد کرد.

خطیب موقت جمعه تهران در برشمردن توطئه‌های دیگر دشمن، گفت: دشمن در پی سوء استفاده از ابزارهای جدید اطلاع‌رسانی همچون تلگرام و اینستاگرام است؛ البته ما با فضای مجازی مخالف نیستیم و با فضای مجازی سالم و استفاده از ظرفیت‌های داخلی بدون دخالت دشمنان موافقیم، اما وضعیتی که امروز در این زمینه داریم با وضعی که باید داشته باشیم، فاصله دارد و این مردم برای حفظ دین فرزندان خود فضای مجازی سالم می‌خواهند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با یادآوری سخن رهبر معظم انقلاب پس از ناآرامی‌های اخیر مبنی بر اینکه مگس روی زخم می‌نشیند، عنوان داشت: انتظار مردم از مسئولان برطرف کردن زخم‌ها است که انتظار نابجایی نیست.

آیت الله خاتمی خطاب به مسئولان کشور گفت: به داد مال باختگان برسید؛ نگذارید واحدهای تولیدی تعطیل شود؛ کمتر از دو ماه به پایان سال «تولید و اشتغال» باقی مانده است؛ دسته‌کم این دو ماه را به فکر باشید و به جای اینکه حرف‌های حاشیه‌ای و چالشی بزنید به درد مردم برسید.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه به تضعیف روحانیت اشاره کرد و با تاکید بر اینکه روحانیت، سرمایه استقلال و عظمت ملت است، گفت: اغتشاشگران به برخی حوزه‌های علمیه حمله کردند و در این میان به بعضی از حوزه‌ها همچون حوزه علمیه تاکستان بدتر از رژیم شاه در سال 42 یورش بردند که این نشان‌دهنده عمق کینه دشمن از روحانیت است.

وی به شبهات مطرح شده در سایت‌ها درباره بودجه نهادهای دینی اشاره کرد و اظهار داشت: حتی یک ماه شهریه روحانیت از بودجه‌های دولتی تامین نمی‌شود، بلکه از سهم امام است که مردم آن را به مراجع تقلید می‌دهند و حتی رهبر معظم انقلاب هم که بیشترین شهریه را می‌دهند از محل بودجه دولتی پرداخت نمی‌کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه میانگین شهریه طلاب میان 500 تا 600 هزار تومان و بالاترین شهریه‌ای که یک عالم دینی پس از 20 سال درس خواندن دریافت می‌کند، زیر خط فقر است، گفت: درباره شبهه بیمه کردن طلبه‌ها، آنها هم مانند سایر مردم بیمه شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه حتی دولت‌های صفویه و قاجار هم به مدارس دینی رسیدگی می‌کردند، بیان داشت: ما از نظر مالی حوزه‌های علمیه مستقل داریم و اگر خدا کمک کند و بتوانیم در موضوع بیمه طلاب هم هیچ کمکی از بودجه دولتی نخواهیم گرفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز حوزه‌ها بودجه ندارند که طلبه‌ها را از سهم امام بیمه کنند، اما اگر این بودجه را داشته باشند همه مراجع عظام تقلید و اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه از آن استقبال می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر با بیان اینکه تداوم انقلاب اسلامی از رهگذر عمل به رهنمودهای امام راحل می‌گذرد، گفت: مسئولان قدر این فرصت ها را بدانند و به جای حرف‌های حاشیه‌ای و چالشی به درد مردم برسند.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه تداوم انقلاب اسلامی از رهگذر عمل به رهنمودهای امام راحل می‌گذرد، گفت: خط ناب امام را باید از نایب بر حق او یعنی مقام معظم رهبری گرفت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی(ره) بی‌هویت است، گفت: امام راحل شناسنامه انقلاب است و ما مدیون ایشان بوده،‌ هستیم و خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه تداوم انقلاب اسلامی از رهگذر عمل به رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌گذرد، اظهار داشت: رهنمودهای امام (ره) زنده است چرا که صحیفه سخنان ایشان به چاپ رسیده و وصیت‌نامه نیز در دسترس است ، به علاوه مفسر صحیح رهنمودهای امام که ایشان با با تمام وجود لمس کرده یعنی مقام معظم رهبری در میان ما هستند و خط ناب امام را باید از این نایب به حق او گرفت.

آیت الله خاتمی از انقلاب اسلامی به عنوان نعمت بزرگ خدا بر جهان  اسلام و مردم ایران یاد کرد و گفت: این نعمت شامل، نعمت حاکمیت، استقلال، امنیت و خودباوری ملی بود که دهها نعمت نیز از رهگذر آنها نصیب ملت شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با ذکر اینکه نعمت‌های خدا با شکرگزاری باقی می‌ماند،‌اظهار داشت: الحمدلله 39 سال است که این انقلاب مانده است، اما شکر آن دو بخش دارد که یک بخش آن به مردم مربوط است.

خطیب موقت جمعه تهران در این باره گفت: مردم دین خود را به انقلاب ادا کرده‌اند و باز هم ادا خواهند کرد، چرا که انقلاب را متعلق به خودشان می‌دانند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم هر سال راهپیمایی‌های روز 22 بهمن و ایام دهه فجر را گرامی داشته‌اند و امسال هم با شکوه بیشتری گرامی خواهند داشت زیرا این راهپیمایی و بزرگداشت، امسال معنای عمیق‌تری دارد.

وی افزود: دشمنان شما امسال با بازی‌های کودکانه می‌خواستند به انقلاب آسیب برسانند، اما حضور شما مردم در صحنه در واکنش، زبان قال و حال داشت و آن این بود که ما تا آخرین قطره خون خود پای این انقلاب ایستاده‌ایم.

آیت‌الله خاتمی در ادامه گفت: این را واقع‌بینانه می‌گویم؛ شما مردم توطئه‌ها را خنثی کردید؛ جنگ قومیت‌ها را در ابتدای انقلاب شما جمع کردید همچنین جنگ هشت ساله تحمیلی ، فتنه‌های منافقین و فتنه سال‌های 78، 88 و دی سال 96 را شما مردم جمع کردید و فتنه‌های بعد را هم شما باید جمع کنید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با یادآوری اینکه در زمان فتنه سازمان منافقین، خود مردم به دستگاه‌های مربوط درباره تحرکات‌ آنها اطلاع‌رسانی می‌کردند، بیان داشت: از این به بعد هم مراقبت از انقلاب به عهده شما مردم است، از این رو هر جا توطئه‌ و توطئه‌گر دیدید به سرعت به مقامات مسئول به عنوان یک واجب خبر دهید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران شکرگزاری مسئولان نظام نسبت به نعمت انقلاب اسلامی را خدمت به مردم و گره گشودن از کار آنان برشمرد و گفت: این وظیفه و تکلیف مسئولان است و منت بر سر مردم نیست، چرا که مردم، آنان را بر سر کار آوردند و توقع دارند که مسئولان به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha