جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه

حوزه/ وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اظهار نظر کرد: زمان آن رسیده است که یک کنفرانس جامع اسلامی با هدف ایجاد اتحاد و یکپارچگی در بین مسلمانان تشکیل شود. کنفرانسی که موجبات بهبود روابط ایران و عربستان سعودی را فراهم کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری با کانال راشا تودی، برای هرگونه کمک در راستای برقراری صلح بین شیعه و سنی اعلام آمادگی کرد.

به نقل از نشریه جامعه و فرهنگ روسیه امروز سرگی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، در مصاحبه با کانال راشا تودی اظهار نظر کرد: دیگر زمان آن رسیده است که یک کنفرانس جامع اسلامی با هدف ایجاد اتحاد و یکپارچگی در بین مسلمانان تشکیل شود. کنفرانسی که موجبات بهبود روابط و ایجاد صلح بین ایران و عربستان سعودی را فراهم کند.

لاووروف گفت: من معتقد هستم که حل و فصل مسائل جهان اسلام بایستی بر اساس اصول اتحاد اسلامی با محوریت دوستی و یکدلی شیعه و سنی صورت گیرد.

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: مدت زیادی است که ما در این رابطه صحبت میکنیم که زمان آن رسیده است که یک کنفرانس جامع مانند کنفرانس های عمان برگزار شود، تا در آن یک قطعنامه ی جدی که هدف آن فقط و فقط ایجاد وحدت بین تمامی مسلمانان باشد، صادر شود.  مسلما این قطعنامه به سود همگی خواهد بود و می تواند منجر به ایجاد یک پل ارتباطی بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی که از جمله اصلی ترین نماینده های مخالف دو جبهه هستند برقرار کند.

لاوروف ابراز عقیده کرد: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، دو قدرت بزرگ منطقه هستند و مسلما منافع نفوذ هرکدام در سایر نقاط خاورمیانه یک امر طبیعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha