پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی اصغری

رئیس کمیته انقلاب اسلامی آمل در سال ۶۰ با گرامی داشت یاد شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن این شهرستان به بیان خاطرات و جزئیات بیشتری از حمله منافقان به این شهر و دفاع مردم انقلابی آمل پرداخت.

حجت الاسلام  والمسلمین علی اصغری، رئیس کمیته انقلاب اسلامی آمل در سال 60 در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران با گرامی داشت یاد شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل به بیان خاطرات و جزییاتی از حماسه تاریخی ششم بهمن مردم شهرستان آمل پرداخت.

وی با اشاره به این که وضعیت سیاسی شهرها به علت وجود گروهک های زیاد،  متشنج بود و از طرفی نیروهای زبده هم در جبهه ها بودند، افزود: بیش از 70 گروهک با اسم های مختلف وجود داشته و به صورت مسلح و با نیروهایی که از بیرون می گرفتند فعالیت داشتند و در داخل هر شهری کمیته انقلاب اسلامی تشکیل شد تا امنیت را ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین  اصغری به نحوه تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در آمل اشاره کرد و بیان داشت: کمیته انقلاب اسلامی را خودم در شهرستان آمل با نظر حضرت آیت الله جوای آملی تأسیس کردم که فرمودند سپاه در جبهه بوده و شهر خالی است و لازم است  کمیته تشکیل شود.

این روحانی مبارز و انقلابی با بیان این که ما در سال 57 با 17 پاسدار کمیته انقلاب اسلامی را در آمل تشکیل دادیم که در سال 60 حدود 160 نیرو داشتیم، بیان داشت: نیروهای جان برکفی داشتیم  در آن زمان کارکردن براساس زمان نبود و برمبنای عشق و محبت بود به گونه ای که وقتی ساعت اداری به پایان می رسید، نیروها همچنان مشغول کار در بخش های مختلف بودند و کسی به فکر رفتن نبود.

وی با اشاره به این که عشق و شوق به خدمت سبب شد تا این بزرگواران ماندگار شوند، ادامه داد: در کمیته انقلاب حقوق و مزایا براساس رتبه ها و سابقه کار نبود، چون براساس تعداد نیروهای فعال بودجه محدودی می دادند که بین نیروها تقسیم می شد و هیچ گونه گلایه و اعتراضی صورت نمی گرفت.

رئیس کمیته انقلاب اسلامی آمل در سال 60 با تاکید بر این که در شب ششم بهمن خبر  رسید که جنگلی ها به شهر آمدند، بیان داشت: چون شهر دست ما بود دیدیم شهر حالت دیگری داشته و خلوت است و همان شب با بزرگان، مدیران و علمای گرانقدر شهر تماس گرفتیم که فرمودند شب قضیه را اعلام نکنید، چون شب است مردم در جریان نبوده و همه کشته می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری با بیان این که جنگ سخت پارتیزانی نامنظم شهری در اول صبح شروع شد، گفت: همه مردم مسلح نبودند و نباید هم مسلح می بودند چون آموزش های لازم را ندیده بودند ، اما سنگرها را در همه نقاط شهر ایجاد کرده و حتی پشت بام ها را سنگرسازی کردند.

این مبارز انقلاب با تاکید بر این که ایثارگران حماسه ششم بهمن آمل از افرادی بودند که اخلاص و تقوای ارزنده ای داشتند، بیان داشت: شهید افرکش در شب ششم بهمن نماز جماعت را در کمیته خوانده و بلند شد برای جمع حدیثی از امام صادق(ع) نوشت و به خوبی معنا کرد و رفت .  در حوالی ساعت نه شب خبر شهادت او رسید.

وی با بیان این که حدود 110 نفر از منافقین در جنگل های آمل بودند، خاطرنشان کرد: در مهر ماه یک درگیری در قسمت دیگری از این شهر داشتیم و آن ها به قصد سرقت بانک آمده بودند که گشت منطقه مشکوک شد و در درگیری یکی مجروح و دیگری فرار کرد .

حجت الاسلام والمسلمین  اصغری بیان داشت: آن فردی که فرار کرده بود نیز مجروح شد که پس از معالجه او را به دادگاه انقلاب بردیم  و هدف خود از اقدام را این گونه بیان کرد که دارایی ما تمام شد و در جنگل علف می خوردیم که با کمک راهنما آمدیم پولی برای خود مهیا کنیم.

رئیس کمیته انقلاب اسلامی آمل در سال 60 با اشاره به این که آمل یک شهری از نظر آن ها با همه نوع امکانات درگیری بود، ادامه داد: این شهر در کنار جاده هراز بود و امکانات تهیه نیروها برایشان راحت تر بود و شهری است که زیر جنگل قرار داشت و با دوربین های بلند به طور کامل بر شهر اشراف داشتند و امکان فرار برای آن ها راحت تر بود.

وی با تاکید بر این که قصد اصلی آن ها از حمله به آمل به دست گرفتن تهران بود، بیان داشت: خواستند در شهریور ماه به تهران حمله کنند و موفق نشدند که گفتند اولین و بهترین شهر آمل است و این شهر را انتخاب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری با اشاره به درج حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل در وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره)، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نگاهی بلندنظرانه به این مسأله پرداختند و در وصیت نامه ارزشمند سیاسی الهی خود به این حماسه تاریخی مردم آمل نیز اشاره کردند.

این روحانی مبارز و انقلابی با بیان این که راه شهدا باید به بهترین نحو ممکن ادامه داشته باشد، اضافه کرد: با فداکاری هایی که نیروهای پاک و مخلص انقلاب داشتند اگر کسی بخواهد به این انقلاب خیانت کند روی خوش نمی بیند و تجربه ثابت کرده کسی به انقلاب خیانت کند عاقبت به خیر نخواهد شد . در تاریخ اسلام انقلاب ما نمونه ندارد.

رئیس کمیته انقلاب اسلامی آمل در سال 60 با بیان این که این انقلاب و نظام اسلامی با فداکاری رزمندگان پایه گذاری شده است که باید کیان آن را حفظ کرد، بیان داشت: امروز مهم ترین وظیفه و رسالت همه ما حفظ و پشتیبانی از این انقلاب دینی است.

وی با بیان این که مردم آمل در روز ششم بهمن مجاهدت والایی از خود صورت داده و زمینه ساز عزت و افتخاری گرانقدر شدند که این حماسه بزرگ جاویدان شده است، افزود: مقاومت، صبر، پایمردی و ایثارگری از ویژگی های بارز و ارزشمند مردم دیار هزارسنگر آمل در مقابله با ضد انقلاب است که در روز ششم بهمن از خود نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری دفاع از حاکمیت اسلامی در حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ صورت گرفته و یادآور دلاورمردی مردان و زنان آملی است که حماسه خود را برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha