شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزویان باید برای جهانی سازی گفتمان انقلاب اسلامی بیشتر تلاش کنند، گفت: امروز رسالت حوزه تنها در داخل نیست بلکه باید برای رساندن پیام انقلاب و نظام به بیرون، تلاش های تبلیغی خود را بیشتر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه نکا بر ضرورت تقویت ارتباط با خداوند متعال تأکید کرد و گفت: اگر از خدا آمرزش بخواهیم، استغفار کنیم، ​توبه کنیم به طور حتم خداوند متعال نیز دست رد به سینه کسی نخواهد زد چون خدا بخشنده است. 

وی با بیان این که خداوند متعال سریع الرضا و بخشنده است، افزود: اگر از اعمال خود  عذرخواهی کنیم خداوند متعال نیز خواهد بخشید چون غفور و رحیم است و با رحمت با همه ما برخورد می کند.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با تأکید براین که اگر ما باید یک قدم برداریم خداوند صد قدم به سوی ما بر می دارد، خاطرنشان کرد: آن یک قدم که ما باید برداریم از خدا عذرخواهی کنیم به حتم نزد خداوند متعال ارزشمند خواهد بود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که توبه و استغفار نقش مهمی در رفع بلاها دارد، تصریح کرد: توبه و استغفار به درگاه خداوند متعال مشکلات و گرفتاری ها را از ما دور خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی با مشکلات بسیاری مواجه است، خاطرنشان کرد: امروز طلاب و حوزویان باید در تقویت ارتباط خود با خداوند متعال از درگاه احدیت توبه و استغفار کنند تا مشکلات و گرفتاری ها از آنها دور بماند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در بروز برخی مشکلات تنها نمی توان راهکارهای علمی، طبیعی و مادی را علل دانست، افزود: مسلم است برخی علل و عوامل معنوی در بروز این مشکلات نیز نقش دارد.

وی با اشاره به این که حضرت نوح به قومش می فرماید شما استغفار کنید خدا باران فراوان می فرستد، نازایی ها و مشکلات ناباروری ها را برطرف می کند، گفت: همان طور آن حضرت فرمودند برای رفع این مشکلات باید به درگاه خداوند متعال استغفار کنیم پس گناهان است که حجاب است و اگر توبه کنیم خداوند نعمت های خود را فزونی می بخشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان با گرامیداشت حماسه ششم بهمن مردم آمل در سال 60 در مقابل حمله و تهاجم کور کمونیست ها و منافقان، خاطرنشان کرد: مردم انقلابی و ولایت مدار این شهرستان، به شهر هزار سنگر شهرت گرفته اند و در آن واقعه مهم 40 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

امام جمعه نکا با بیان این که مردم انقلابی آمل در آن واقعه مهم دشمن را مأیوس کردند و منافقان به ذلت کشیده شدند، تصریح کرد: منافقانی که همه توان خود را برای تصرف شهر به کار گرفته بودند با دست خالی و کشته های فراوان شکست خوردند و برگشتند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که همان روح انقلابی و ایستادگی مردم پس از چند دهه همچنان زنده و پویا است، خاطرنشان کرد: امروز نیز علیرغم همه مشکلات ملت بزرگ ایران با همه توان و اقتدار پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی با حضور در صحنه همین مردم به پیروزی رسید، تصریح کرد: اگر حضور در صحنه و پشتیبانی مردم نبود انقلاب به پیروزی نمی رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حضور انقلابی مردم در عرصه های مختلف مهم ترین پشتوانه انقلاب در چهار دهه اخیر بوده است، بیان داشت: علی رغم همه توطئه ها و نقشه های بدخواهان، امروز می بینیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه ها و صحنه های مختلف به یک کشور مقتدری تبدیل شده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مشکلات و سختی ها نمی تواند ملت ایران از صحنه دفاع از انقلاب دور کند، خاطرنشان کرد: انقلاب از آن این مردم است و برای پیروزی، استقرار و استحکام آن خون های بسیاری ریخته شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دستاوردهای ارزشمندی را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورد، گفت: استقلال، آزادی و قطع وابستگی یکی از مهم ترین دستاوردهایی است که انقلاب به ملت بزرگ ایران هدیه کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کشور در بخش های مختلف وابسته غربی ها بود، خاطرنشان کرد: غرب اجازه کوچکترین پیشرفت و توسعه در عرصه ای را به مردم و جوانان کشور نمی داد و تلاش کرد تا حکومت را برای همیشه وابسته خود نگه دارد.

امام جمعه نکا با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران بستری را برای رشد و تعالی ملت درعرصه های مختلف فراهم کرد، بیان داشت: جوانان برومند ایران اسلامی در سایه خودباوری که امام خمینی(ره) به آنها هدیه کرد امروز در عرصه های بزرگی به پیشرفت های خیرکننده ای دست یافتند که غرب از دستیابی ملت ایران به آن حیرت زده اند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز حفظ و حراست از انقلاب مهم ترین وظیفه ای که همه بخش های کشور بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در دهه چهارم قرار دارد و دشمنان و معاندان این انقلاب از همان روزهای ابتدایی سعی در براندازی داشتند، اما به لطف الهی و حضور در صحنه مردم همه توطئه ها علیه این انقلاب خنثی شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به رسالت مهم حوزویان به ویژه طلاب در برابر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی فرزند حوزه های علمیه است و به همین دلیل حوزویان مهم ترین و حساس ترین وظیفه را در قبال انقلاب و آرمان های آن عهده دار هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب و نظام اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری به حمایت و پشتیبانی های حوزویان نیازمند است، خاطرنشان کرد: شرایط امروز کشور به گونه ای است که دشمنان و بدخواهان انقلاب از هر سو به این نظام الهی ضربه می زنند و این حوزویان هستند که باید همانند گذشته خود را سپر قرار دهند تا به انقلاب آسیبی نرسد.

امام جمعه نکا با اشاره به این که حوزویان باید برای جهانی سازی گفتمان انقلاب اسلامی بیشتر تلاش کنند، تصریح کرد: امروز رسالت حوزه تنها در داخل نیست بلکه باید برای رساندن پیام انقلاب و نظام به بیرون، تلاش های تبلیغی خود را بیشتر کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جهان تشنه معارف دینی و انقلابی است، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه باید با تقویت توان و بنیه علمی خود در عرصه های مختلف زمینه را برای گسترش پیام انقلاب و آرمان های نظام به دیگر ملت های جهان فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha