جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار با گمرک

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: چرا این همه جنس قاچاق که از مبادی رسمی و از طریق های دیگر وارد می شود، کنترل نمی‌شود؟ حجم اجناس قاچاق وارد شده به کشور چیزی نیست که بار شتر شود و از پشت کوه بیاید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان گمرک خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در آستانه دهه مبارک فجر و دهه اول فاطمیه هستیم روز گمرک را گرامی داشت و اظهار کرد: روز گمرک مربوط به خراسان‌جنوبی نیست بلکه مربوط به گمرک است و گمرک به صورت نسبی در استان موفق است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه اهل دقت می‌گویند آنچه را که بشر به طور طرح صنعتی و یا مدیریتی و به عنوان ابتکار به کار می‌گیرد، هیچ کدام ابتکار نیست گفت: در واقع یک نوع تقلید از نظام خلقت خداوند است که در طبیعت آفریده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که کسی که کشف می کند از خودش چیزی نمی‌آورد و فقط آنچه موجود است را کشف می‌کند، گفت: مسئله گمرک نیز یکی از این کشفیات است چراکه خداوند در طبیعت این تشکیلات را ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه بدن انسان به جهت فیزیکی، با جهان خارج از خود ارتباطاتی از جمله واردات نرم و سخت دارد، گفت: واردات به فکر و اندیشه ما از نوع واردات نرم است و چیزهایی که به صورت فیزیکی وارد بدن ما می‌شود، واردات سخت نام دارد.

وی، فضای مجازی و تلگرام را یکی از واردات نرم دانست و گفت: فضای مجازی یکی از نعمت‌های خداوند است اما این طور نیست که هر چه به اسم فضای مجازی باشد بگوییم مطلوب است.

امام جمعه بیرجند افزود: متخصصین می‌گویند " با توانی که داریم می‌توانیم این فضای مجازی را ایجاد کنیم و فضای مجازی ما دست بیگانه نباشد".

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با انتقاد از نبود مدیریت صحیح در این زمینه، بیان داشت: در کشورهای غربی با استفاده از فضای مجازی ایجاد اشتغال می کنند، در حالی که جوانان کشور ما بیکار هستند.

وی با اشاره به وضعیت قاچاق کالا از طریق گمرکات گفت: حجم اجناس قاچاق وارد شده به کشور چیزی نیست که بار شتر شود و از پشت کوه بیاید.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در گمرکات می‌بینید چه مشکلاتی برای جامعه ایجاد می‌شود، این همه جنس قاچاق که از مقامات رسمی و از طریق های دیگر وارد شده چرا کنترل نمی‌شود؟ اگر هم کنترل می‌شود با یکدیگر می‌سازند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: وقتی که واردات چه از طریق فضای مجازی و چه از طریق گمرک کنترل نشود، تولیدکنندگان و بازاری ها دلسرد و جوانان کشور بیکار می‌شوند.

وی بیکاری را نوعی بیماری دانست و گفت: این بیماری به نفع هیچ کس حتی کسانی که پولی به جیب می‌زنند، نیست.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: بسیاری از مردم مرزنشین و محروم از صادرات فقط صدای ماشین‌ها، دود و گرد و خاک آن را می شنوند و می‌بینند؛ مسئولان ذی‌ربط به طور عادلانه باید بین مردم کار را تقسیم کنند و اگر مشکلی هم در جامعه وجود دارد باید همه مردم با هم تحمل کنند.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha