پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مسعودی خمینی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: برگزاری همایش کتاب سال حوزه موجب تلاش حوزویان برای تألیف آثار شایسته و عرضه به جامعه می‌شود.

آیت‌الله مسعودی خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه، اظهار کرد: بدون تردید باید اذعان کرد که همایش کتاب سال حوزه در راستای پیشرفت حوزه و تحقق خواسته های علما و بزرگان بسیار مؤثر بوده است.

وی تصریح کرد: آن‌طور که بنده اطلاع دارم، کتاب های برگزیده، آثار شایسته‌ای هستند و مقالات خوبی تألیف شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: برگزاری همایش کتاب سال حوزه موجب می‌شود که حوزویان تلاش کنند، هرساله آثار شایسته بنویسند و به جامعه عرضه کنند.

آیت‌الله مسعودی خمینی بر لزوم توجه به انتخاب داوران شایسته برای همایش کتاب سال حوزه تأکید کرد و افزود: بنده فکر می کنم داوران بسیار خوبی باشند اما باید بیش از این به بحث داوران فکر کنند که انسان هایی باشند که هم خودشان این راه را رفته باشند، هم بتوانند به خوبی آثار را ارزیابی کنند.

وی افزود: بنده شناخت دقیقی از داوران همایش ندارم، اما تذکر می دهم که داوران باید به تمام معنا از هر جهت خالص باشند و هوای نفس و آشنایی و رفاقت‌ها را در کار داوری دخیل نکنند و آثار را براساس شایستگی، انتخاب کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه همچنین تصریح کرد: شورای علمی همایش کتاب سال حوزه و داوران به نویسندگان و طلاب تذکر بدهند که نگویند آثار ارزشمندی مثل کتاب صاحب جواهر برای قدیم بوده است!

آیت‌الله مسعودی خمینی در پایان خاطرنشان کرد: بنده، کتاب های قدیم نظیر مطول، مکاسب و کفایه را برای تدریس، عمیق‌تر و بهتر از کتاب‌های جدید می‌دانم منتهی گاهی عبارات مشکل است که انسان باید زحمت بکشد و مسائل را از میان کلمات استخراج کند.

انتهای پیام/313/33     

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha