پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: نظام اخلاقی اسلام سرشار از فضایل است . فرد مسلمان به وسیله تطبیق عملی آنها، توانایی اکمال دین خویش، وگام برداشتن در مسیر اصلاح امور دنیا و آخرت خویش را کسب می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی محمدی، امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران زینبیه شهرستان آبیک با اشاره به آیاتی مربوط به عزت انسان  اظهارکرد: از آیات نورانی قرآن در رابطه با عزت انسان همین قدر متوجه می شویم که خداوند تمام مخلوقات را برای انسان آفریده و مسخّر او گردانیده و انسان تنها موجودی است که خداوند از روح خود در او دمیده و اشرف مخلوقات است.

استادحوزه علمیه قزوین تصریح کرد: انسان به این دلیل خلیفة الله شد که مظهر صفات الهی باشد، یعنی تمام صفات خداوند را در خود متظاهر نماید.

وی در ادامه به مودت بین زن و شوهر اشاره کرد و اینکه هدف از تشکیل خانواده مودت و تربیت نسل سالم است و لازمه این امر رعایت عزت یکدیگر می باشد.

حجت الاسلام علی محمدی کمال انسان را در بندگی خداوند متعال دانست و بیان داشت: اگر ثروت نشانه شرافت‌مندی و فقر نشانه خواری باشد، این تحلیل غلط و اشتباه خواهد بود کمال انسان در بندگی خداوند است و قرآن کریم بیماری بی‌دینی را به ذلت فقیران و کمال ثروتمندان می‌داند.

حجت الاسلام علی محمدی به موضوع اخلاق اسلامی اشاره کرد و افزود: نظام اخلاقی اسلام سرشار از فضایل است که فرد مسلمان به وسیله تطبیق عملی آنها، توانایی اکمال دین خویش، وگام برداشتن در مسیر اصلاح امور دنیا و آخرت خویش را کسب می کند.

وی اظهار کرد: دین اسلام مجموعه ای از عقاید و تعالیم و دستورات عملی می باشد که در قالب تعالیمی هدایت بخش بر قلب پیامبر(ص) از جانب خالق حکیم وحی شده است و نظام اخلاقی را به صورت مجموعه آموزه هایی که راه و رسم زیستن به نحو شایسته و بایسته را در آن ترسیم کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha