جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر این که افرادی که زیاد حرف می زنند کمتر اندیشه می کنند، گفت: با نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و همگانی کردن شور، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی، جامعه مسیر رشد و ترقی را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در جمع سربازان و فرماندهان تیپ 82 صاحب الامر (عج) به اهمیت مطالعه و انس با کتاب در جامعه  اشاره کرد و گفت: جای تاسف دارد که عادت به مطالعه جایگاهی در همه سطوح اجتماع پیدا نکرده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: یكی از راه‌های ترویج فرهنگ كتابخوانی، مردمی كردن و تامین منابع و ایجاد انگیزه در یكایك افراد جامعه است و در راستای تحقق این سیاست فرهنگی و نهادینه كردن فرهنگ كتابخوانی بایستی قدم هایی برداریم.

وی ادامه داد: بی اقبالی و سردی نسبت به کتاب و کتابخوانی خاصه میان جوانان از عوامل بسیاری برخوردار است و هر کوششی برای شناسایی این عوامل، گشاینده راهی خواهد شد که بتوان چاره‌های موثری برای رشد کتابخوانی جست و جو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به موضوع پرحرفی یک فرد در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: افرادی که زیاد حرف می زنند کمتر اندیشه می کنند، چرا که حرف زدن دلیل می خواهد، ولی سکوت دلیل نمی خواهد و افرادی که بعضی حرف ها را در جامعه بیان می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که بدانند بیان آنها چه آثار و پیامدی به همراه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: زبان می تواند تابلویی برای کشف انواع مفاسد اخلاقی درونی مورد استفاده قرار گیرد؛ همان گونه که آلودگی زبان می تواند انعکاس وسیعی در روح انسان داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی یادآور شد: زبان مهمترین کلید دانش و فرهنگ و عقیده و اخلاق است و اصلاح آن سرچشمه همه اصلاحات اخلاقی، و انحراف آن سبب انواع انحرافات است، بنابراین، بحث اصلاح زبان بحثی فراتر از مساله سکوت می باشد.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha