جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: برگزاری کنگره شهدا در واقع اجرای یک مسابقه بزرگ فرهنگی است، چرا که خدای متعال شاهد آن خواهد بود و همان خیری است که خداوند تاکید کرده که به سوی آن بشتابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جلسه کنگره سه هزار شهید استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد، ضمن تبریک  تبریک ایام میلاد حضرت زینب (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار بنیانگذار احترام به شهدا و زمینه‌ساز ماندگاری یاد و راه و آرمان‌های شهیدان است، ایشان پس از واقعه عاشورا به آثار و اهداف شهدا جاودانگی بخشیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: آنچه ما امروزه در کنگره‌ها برای بزرگداشت یاد شهیدان به دنبال آن هستیم در واقع باید الگو گرفته از عملکرد حضرت زینب (س) در مجلس ابن زیاد باشد.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: بزرگترین و تاثیرگذارترین مجالس ما جلساتی است که بزرگداشت بزرگان و شهدا و تحقیر دشمنان در آن انجام می‌گیرد و هدف ما با الگوگیری از سیره زینب کبری (س) ماندگار کردن اهداف و آرمان‌های شهدا در بین نسل‌های مختلف است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین اظهارکرد: بزرگداشت شهدا و احترام بخشیدن به یاد شهدا در جامعه و ایثارگری‌های صورت گرفته در قالب کنگره‌ها و یادواره‌­ها نشان دهنده جایگاه هر استانی در معرفت و وفاداری نسبت به شهداست.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که جایگاه دینی ما با برگزاری کنگره شهدای قزوین به دیگر استان‌ها معرفی می‌شود و جلوه فرهنگی استان ما در این کنگره دیده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: کنگره شهدا هرساله برگزار نمی‌­شود که ما به دنبال کسب تجربه با آن باشیم؛ بلکه یک­‌بار به صورت جامع برگزار خواهد شد و توانمندی قزوین به نمایش گذاشته می‌شود، بنابراین در این مسابقه باید جایگاه استان قزوین را در ارزش دادن به شهدا و ایثارگران نشان داده شود.

وی در پایان گفت: مسئولان برگزاری این کنگره می‌توانند از تجارب دیگر استان‌ها در این حوزه بهره ببرند و موفقیت‌های آن­ها می‌تواند همچون الگوی راهی برای همه ما مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha