پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که حوزه های علمیه نقش بسیار مهمی در حفظ و بقای انقلاب اسلامی بر عهده دارد، گفت: امروز یکی از مهم ترین رسالت حوزویان تبیین مقایسه ای دستاوردهای ارزشمند انقلاب برای مردم به ویژه نسل جوان و همچنین پاسخگویی مستدل به شبهات مطرح شده از سوی دشمنان در این خصوص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساریف امروز در  کمیته روحانیت ستاد دهه فجر مرکز استان با گرامیداشت فرا رسیدن یوم الله دهه مبارک فجر، از این ایام به عنوان روزهای تاریخی ملت ایران در دفاع از دین و ارزش های الهی یاد کرد و گفت: این روزها یادآور پیروزی نهضت و قیام تاریخی ملت ایران بر علیه ظلم و تاریکی بود.

وی با بیان این که ملت ایران با لبیک به ندای امام خمینی(ره) با نهضت عظیم انقلاب همراه شدند و حماسه تاریخی و ماندگاری را خلق کردند، افزود: این مردم با رهبری روحانیت توانستند یک حکومت دوهزار و پانصد ساله پادشاهی را سرنگون و یک حکومت دینی و مردمی را پایه گذاری کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وحدت و همبستگی مردم در زیر سایه هدایت ها و رهبری های علما و روحانیت مهم ترین عامل پیروزی نهضت انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران ثابت کردند که با وحدت و همدلی می توان قله های پیشرفت و تعالی را به راحتی طی کرد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که بسیاری از سیاستمداران دنیا پیروزی انقلاب اسلامی را غیر ممکن می دانستند، افزود: اما همت والای این مردم ظلم و دیکتاتوری را سرنگون کرد و یک حکومت مردمی بر مبنای دین و دستورات الهی را پایه گذاری کردند.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که انقلاب اسلامی موجی از خوشحالی را در دل ملت های آزادی خواه جهان ایجاد کرد، گفت: در مقابل نیز این انقلاب الهی موجب ناراحتی و عصبانیت سردمداران کفر و استکبار در جهان و منطقه شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) بدون سلاح و جنگ توانست حکومت ظالم و مستبد پهلوی را سرنگون کند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل انقلاب ملت ایران را می توان یک انقلاب فرهنگی نامگذاری کرد، چون ملت ایران فرهنگ دینی و اهل بیت(ع) را در این کشور دوباره زنده و احیاء کردند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم اجازه گسترش مبانی دینی و ارزشی را در متن جامعه نمی داد و مسائل دینی تنها در موضوعات فردی خلاصه می شد، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دین به متن اجتماع وارد شد و امروز در کل جامعه فراگیر شده است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که رژیم طاغوت حتی اجازه ترویج مبانی دینی و ارزشی را در جامعه نمی داد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل می توان گفت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران موجب احیاء دین و معنویت در جامعه شد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به پیشرفت های مختلف در عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی و دینی در چهار دهه اخیر اشاره کرد و با بیان این که انقلاب اسلامی موجب پیشرفت و توسعه متوازن کشور در همه بخش ها شد، تصریح کرد: در رژِم گذشته فقر و بدبختی در بسیاری از مناطق کشور موج می زد و مردم با حداقل ها زندگی می کردند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که پیشرفت های امروز کشور با چهار دهه اخیر به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: امروز دورافتاده ترین روستاها و مناطق محروم کشور از حداقل امکانات رفاهی برای زندگی برخوردار هستند و همه این ها به برکت انقلاب اسلامی است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که همه پیشرفت های امروز کشور در سایه چهار دهه تحریم، توطئه، تهدید و جنگ های ناخواسته غرب علیه ملت ایران حاصل شده است، تصریح کرد: اگر فشارهای اقتصادی دشمنان در طول این سال ها نبود به حتم پیشرفت کشور شتاب بیشتری به خود می گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران اسلامی هشت سال جنگ تحمیلی را در همان سال های ابتدایی پیروزی انقلاب تجربه کرد، افزود: کشورهای قدرتمند جهان با حمایت از رژیم بعث تلاش کردند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند اما با ایستادگی و مقاومت مردم شکست خوردند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که دستیابی ایران اسلامی به پیشرفت های مهم به ویژه در صنعت هسته ای و همچنین توان نظامی برای دشمنان غیر قابل باور است، خاطرنشان کرد: همه این پیشرفت ها در سایه خودباوری ملت و همچنین تکیه بر توان داخلی به دست آمده است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری  همچنین به رونق فعالیت های دینی و فرهنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که در رژیم گذشته مسائل فرهنگی متأسفانه به سیاست های رژیم برای گسترش فساد و بی بندوباری خلاصه می شد، تصریح کرد: اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز حوزه فرهنگی شاهد یک جهش بسیار مناسب در بخش های مختلف بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب رژیم اجازه رشد و توسعه فعالیت های حوزوی را در کشور به هیچ عنوان نمی داد، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی شاهد یک جهش علمی و فرهنگی در حوزه های علمیه هستیم.

وی با اشاره به این که استراتژی رژیم طاغوت جلوگیری از رونق حوزه های علمیه بود و به هر طریق ممکن در برابر علما و حوزه های علمیه می ایستادند، تصریح کرد: اما امروز شاهد یک رونق خوبی در همه بخش های حوزه هستیم و این به برکت انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که انقلاب اسلامی برخاسته از حوزه های علمیه است و به طور حتم حوزه نقش بسیار مهمی در حفظ و بقای انقلاب اسلامی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین رسالت حوزویان تبیین مقایسه ای دستاوردهای ارزشمند انقلاب برای مردم به ویژه نسل جوان و همچنین پاسخگویی مستدل به شبهات مطرح شده از سوی دشمنان در این خصوص است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که در دهه چهارم انقلاب دشمنان و بدخواهان نظام تلاش می کنند دستاوردهای نظام را به چالش بکشانند و انقلاب و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند، تصریح کرد: در این شرایط کسانی که تربیون های عمومی را در اختیار دارند وظیفه دارند با دلیل این گونه مسائل غیرواقعی را نقض کنند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha