شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله طبرسی

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که یک ورزشکار باید بتواند در اوج قدرت بر هوای نفس خود غلبه پیدا کند، گفت: ورزشکاران ما باید انتقال دهنده ارزش های انسانی و اخلاقی در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جابر صادق زاده، پهلوان و قهرمان کشتی جهان گفت:  امروز به اهتزار در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران هنر می خواهد که شما قهرمانان و پهلوانان این مسؤولیت خطیر را به دوش کشیده و افتخار می آفرینند.

وی با بیان این که مازندران دارای پتانسل خوبی در این زمینه به ویژه ورزشی کشتی است، افزود: نیاز است مسؤولان امر برای تجلیل و حمایت از قهرمانان و پهلوانان در رشته های ورزشی مدال آور یک ستادی تشکیل داده تا در یک مراسم با شکوه از آنان قدردانی و تجلیل به عمل آورند.

آیت الله طبرسی، الگو گرفتن از تختی و پوریایی ولی را از افتخارات یک قهرمان و پهلوان عنوان کرد و گفت: افتخار شما قهرمانان و پهلوانان باید این باشد که الگویتان غلام رضا تختی و پوریای ولی و مرام و مردانگی و دلاور مردی را از آنها الهام بگیرد که رمز موفقیت شما همین است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با مهم ارزیابی کردن مسأله ورزش در دین مبین اسلام، گفت: اسلام برای تندرستی و سلامتی ارزش زیادی قائل است و به همین خاطر احادیث زیادی از ائمه و بزرگان دین در این خصوص وارد شده است.

وی با تأکید براین که در اسلام هدف از ورزش، جمع مال و ثروت و كسب وجهه و شهرت نيست؛ بلكه وسيله اى براى سالم زيستن، قوي بودن، بهتر عبادت كردن و خدمت بهينه به خلق است، تصریح کرد: امروز نیز ورزشکاران ما باید همان مسیری را در ورزش دنبال کنند که اسلام به آن اشاره کرده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که اگر ورزش با اخلاق همراه نباشد، نتيجه مطلوبى را در پی نخواهد داشت، گفت: اوج توان جسمی و قدرت ورزشکار باید به جایی برسد که عمل به ارزش‌های انسانی را برای خود تکلیف و سرمشق بداند و سرلوحه زندگی خود قرار دهد، که به گونه‌ای از انتظارات قرآن و اسلام می‌پردازیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که یک ورزشکار باید بتواند در اوج قدرت بر هوای نفس خود غلبه پیدا کند، خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما باید انتقال دهنده ارزش های انسانی و اخلاقی در جامعه باشند.

امام جمعه ساری با بیان این که ورزشکاران و پهلوانان واقعی باید توجه به ارزش های والای انسانی و اخلاقی را بیشتر مورد توجه قرار دهند، گفت: پهلوان و قهرمان واقعی کسی نیست که پیروز میدان مبارزه باشد، بلکه کسی است که بر نفس خود پیروز شود.

وی با بیان این که ورزش، روحيه شجاعت، از خود گذشتگي، مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم را در انسان تقويت کرده، اراده وي را قوي مي سازد، تصریح کرد: دین مبین اسلام هر عملی که انسان را در راه رسیدن به کمال یاری کند ارزشمند می داند و ورزش یکی از اعمال مهم است.

آیت الله طبرسی در ادامه بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در عرصه ورزش کشورمان تأکید کرد و افزود: شجاعت، پهلوانی و مردانگی و مروت پوریای ولی و تختی باید الگوی ورزشکاران کشورمان باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ورزشکارانی که در عرصه های بین المللی حضور پیدا می کنند نمایندگان یک ملت هستند، خاطرنشان کرد: ورزشکاران کشورمان باید انتقال دهنده هویت و فرهنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان باشند.

وی با تأکید براین که یک ورزشکار واقعی باید در کنار پرورش جسمی به تقویت و پرورش فکر و روح خود نیز بپردازد، تصریح کرد: زمانی یک ورزشکار موفق است که جسم و روح او همزمان با هم از یک رشد قابل توجهی برخوردار باشند.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار از سوی آیت الله طبرسی یک جلد کلام الله مجید به پهلوان جابر صادق زاده اهداء شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha