پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از معرفی دروس خارج فقه و اصول چهار شهر استان به حوزه قم به منظور بررسی و اخذ مجوز رسمی این دروس خبر داد.

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران از معرفی دروس خارج فقه و اصول چهار شهر استان به قم به منظور بررسی و اخذ مجوز رسمی این دروس خبر داد.

وی با بیان این که در حال حاضر هفت کرسی درس خارج غیر رسمی در مازندران فعال است، افزود: از این تعداد، چهار درس خارج فقه و اصول در نوبت بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که در حال حاضر مدارک لازم دروس خارج فقه و اصول شهرهای آمل، قائمشهر، ساری و نکا برای قرار گرفتن در نوبت بررسی به قم ارسال شده است، بیان داشت: امیدواریم با نظر مثبت مسئولان حوزه شاهد آغاز به کار رسمی کرسی درس خارج در استان باشیم.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب مستعد و علاقه مند به ادامه تحصیل پس از پایان پایه دهم در استان برای ادامه تحصیل و شرکت در درس خارج مجبور هستند به قم هجرت کنند، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم مدیریت حوزه رسمی کردن دروس خارج در شهرستان ها برای تمرکز زدایی در قم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هجرت طلاب پایه های دهم به قم جهت شرکت در دروس خارج فقه و اصول به حتم مشکلات و سختی های بسیاری به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: رسمی شدن دروس خارج فقه و اصول در استان انگیزه طلاب برای ماندن را دو چندان خواهد کرد.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: به همین منظور با راهنمایی و حمایت های قم به سمت درخواست دروس رسمی در استان رفتیم که از هجرت پایه دهم به بالا به قم جلوگیری کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به واگذاری تدریجی امتحانات شفاهی طلاب از سوی قم به مدیریت های استانی اشاره کرد و گفت: برگزاری امتحانات پایه سوم در گذشته به استان واگذار شد که پایه ششم نیز اخیراً به مدیریت استان واگذار شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران افزود: در همین راستان تاکنون امتحان پایه ششم با حضور حدود 200 نفر از طلاب مدارس علمیه استان برگزار شده است.

حجت الاسلام اکبری همچنین از برگزاری امتحان داوطلبی استادی آذر ماه امسال با شرکت 82 نفر داوطلب خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز حدود 130 استاد رسمی حکم دار در مدارس علمیه استان مشغول تدریس هستند.

وی با بیان این که امتحانات نیم سال اول مدارس علمیه استان نیز در پایه های مختلف دی ماه برگزار شد، تصریح کرد: اوراق امتحانی مورد نظر تصحیح و نمرات در حال ثبت است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به فعالیت های مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری اشاره کرده و با بیان این که فعالیت رسمی این حوزه از ابتدای سال تحصیلی با پذیرش طلاب پایه اول و دهم آغاز شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیست طلبه با معدل بالا در پایه اول در این مدرسه علمیه مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که فعالیت های این مدرسه از سال آینده گسترش مناسبی پیدا خواهد کرد، بیان داشت: با توجه به امکانات ویژه ای که این مدرسه علمیه در اختیار دارد تلاش خواهیم کرد برخی دروس تخصصی و همچنین سطوح عالی را در این مجموعه فعال کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری یکی از بزرگترین مدارس علمیه استان است که تحت اشراف آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران فعالیت می کند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha