پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن زاده

حوزه/ پنجاه و دومین اجلاس دانشجویان اروپا با شرکت نمایندگان دانشجویان از ۱۵ کشور اروپایی و قرائت پیام مقام معظم رهبری در مرکز اسلامی امام علی(ع) شهر وین برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پنجاه و دومین اجلاس دانشجویان اروپا با شرکت نمایندگان دانشجویان از ۱۵ کشور اروپایی در مرکز اسلامی امام علی(ع) شهر وین برگزار شد.

در این اجلاس، نمایندگان دانشجویان ضمن حضور در شهر وین، به تحلیل و بررسی مسائل حوزه‌های بین‌المللی و دانشجویی و نیز وضعیت جاری جهان اسلام پرداختند.

این اجلاس صبح امروز شنبه ۲۷ ژانویه ۲۰۱۸ با قرائت پیام مقام معظم رهبری توسط حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر اژه‌ای نماینده ایشان در اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا آغاز شد.

در بخشی از این‌ پیام‌ آمده است:

زمان کنونی و تحوّلات آن، انتظاراتی از جوانان را تعریف می‌کند که در دوران‌های گذشته وجود نداشت یا شناخته نبود. جوان دانشجو باید آن تحولات و این انتظارات را به درستی بشناسد و خود را آماده سازد. انجمن‌های اسلامی و فضای دینی در آن، می‌تواند در این آمادگی، شما را یاری دهد. نقطه‌ی اصلی آن است که کار را برای خدا و به شوق انجام وظیفه بکنید. اگر این توفیق را یافتید هدایت الهی هم به کمک شما خواهد آمد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن زاده رئیس مرکز اسلامی وین نیز ضمن حضور در جمع نمایندگان دانشجویان اروپایی با آنان دیدار و گفتگو کرد.

وی در سهنان خود به بیان لزوم بازنگری بشر به انسان و هویت و جایگاه او در جهان هستی پرداخت و ضمن تبیین استعدادهای بشری به وجوه تمایز او و حیوانات و فرشتگان، لزوم حرکت برای کمال و ارتقاء سطح نوع بشر از وضعیت اولیه خلقت در حوزه مسائل فطرت ثانی و پرداختن به اهداف والای خلقت در تکامل انسان اشاره و به لزوم توجه به "نیازها" و "اهداف" پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محسن‌زاده افزود: آنچه که امروز در پیام مقام‌ معظم رهبری بیان شد، دعوتی برای بازشناسی اهداف است و نه وسیله‌های حرکت؛ زیرا برای رسیدن به هدف استفاده از وسایل مجاز تفاوتی با هم ندارند و نگاه راهبردی به وضعیت جهان حاضر نیازمند بازتعریف نقاط نهایی و اهداف است که در صورت تحقق چنین امری شاهد بازشناسی اهداف، برنامه‌ها و تیم کاری خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha