جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی در اوگاندا

حوزه/ دوره آموزشی «سیستم اعتقادی اسلام و سبک زندگی اسلامی» در شهر جينجا اوگاندا برای۸۰ نفر از معلمان مدارس، مبلغان و فعالان دینی و فرهنگی از شهرهای مختلف برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به همت رایزنی فرهنگی ایران، دوره آموزشی «سیستم اعتقادی اسلام و سبک زندگی اسلامی» در شهر جينجا اوگاندا برگزار شد.

این دوره آموزشی با مشارکت مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی، در محل مدرسه خاتم‌الانبیاء در شهر جینجا برای80 نفر از معلمان مدارس، مبلغان و فعالین دینی و فرهنگی از شهرهای مختلف اوگاندا برگزار شد و شرکت‌کنندگان در مدت 11 روز با استقرار در محل مدرسه، در کلاس‌های مربوطه شرکت کردند.

علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا در آيين افتتاحیه اين دوره آموزشي با لزوم آشنایی با نظام اعتقادی اسلام به منظور برنامه‌ریزی صحیح در زندگی فردی و اجتماعی، فرصت حضور در این دوره را فرصتی مغتنم دانست و از شرکت‌کنندگان خواست تا از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند و با کسب مهارت‌های لازم به عنوان یک معلم یا روحانی مسلمان، بتوانند علاوه بر بهره‌گیری فردی از آن اندوخته‌های علمی خود را به مخاطبین خود منتقل کنند.

شرکت‌کنندگان در دوره، طی 60 جلسه آموزشی با نظام اعتقادی اسلام با ارايه حجت‌الاسلام هاشمی و سبک زندگی اسلامی (چگونگی برنامه‌ریزی اسلامی برای زندگی) با ارايه حجت‌الاسلام صانعی، آشنا شدند و در ساعات غیردرسی با حضور در حلقات درس جداگانه، موارد تدریس شده را به مباحثه پرداختند.

از نکات قابل توجه این دوره، حضور 6 جوان مسیحی بود که با اشتیاق در دوره شرکت و در پایان با کسب نمرات خوب، موفق به دریافت گواهی پایان دوره شدند. رایزن فرهنگی کشورمان در آیین اختتاميه شركت جوانان مسيحي در اين دوره را اثبات‌كننده فضای باز دینی اوگاندا دانست و ضمن ستودن آن، وحدت اسلامی در کنار همزیستی و احترام متقابل میان مسلمانان و غیرمسلمانان را از اصول مورد توجه اسلام و همزیستی و تفاهم را لازمه رشد و شکوفایی معنوی و مادی جامعه برشمرد.

در پایان دوره، از کلیه شرکت‌کنندگان آزمون به عمل آمد و 56 نفر موفق به اخذ گواهی شرکت در دوره شدند و  بر اساس نمرات اکتسابی، 6 نفر از شرکت‌کنندگان برتر، انتخاب و در مراسم اختتامیه جوایز نقدی به آنها اهدا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha