سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست میان ادیانی در مرکز اسلامی میامی  برگزار شد

حوزه/ نشست میان ادیانی در مرکز اسلامی میامی، به عنوان بخشی از فعالیت های هفته عدالت اجتماعی با حضور جمعی از دانشجویان همراه با علمای مذهبی برگزار شد و در این نشست بر اشتراکات میان پیروان ادیان مختلف تاکید شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نشست میان ادیانی در مرکز اسلامی میامی در ایالات متحده، به عنوان بخشی از فعالیت های هفته عدالت اجتماعی با حضور جمعی از دانشجویان همراه با علمای مذهبی ادیان مختلف برگزار شد.

مگان لیپسکی، بنیانگذار و معاون ریاست شورای میان ادیانی میامی در این باره گفت: این نشست ارتباط زیادی با هفته عدالت اجتماعی داشته و مردم متعلق به پیشینه های دینی مختلف برای یافتن اشتراکات شان در این مراسم حضور داشتند.

لیپسکی که دو مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و فلسفه دارد در ادامه گفت: بسیاری از ادیان هستند که به مردم می آموزند چگونه خوب باشند و چگونه با احترام و مهربانی با دیگران برخورد داشته باشند که این اصل و بنیاد عدالت اجتماعی محسوب می شود.

در این گردهمایی قرآن مجید تلاوت شده و بازدیدکنندگان از مسجد شاهد برگزاری نماز جماعت مسلمانان بوده و از میهمانان مرکز اسلامی با غذای حلال و کوشر پذیرایی به عمل آمد. در ادامه گفتمانی درباره چگونگی به انجام رساندن فعالیت های میان ادیانی آغاز شد. این فعالیت ها شامل برگزاری کلاس های زبان عربی در کنیسه های مسیحیان و میزبانی نشست های مذهبی برای شکستن کلیشه های مذهبی بود.

لازم به ذکر است اخیرا یک نهاد مذهبی روحانیون در فلوریدای جنوبی میزبان سلسله گردهمایی های میان ادیانی به منظور ایجاد همدلی و درک متقابل در میان اجتماعات مردمی بوده اند که این نشست نیز بخشی از این طرح محسوب می شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha