پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر اختصاصی خبرگزاری حوزه از مرحوم آیت الله حائری شیرازی-۲

حوزه/ دبیر علمی جشنواره بین المللی شعر حوزه گفت: مرحوم آیت الله حایری شیرازی دارای نگاهی نوین و وسیع در عرصه شعر و شاعری بود.

حسن بیاتانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: این نگاه وسیع و نوین را می شود هم در اشعار این عالم فقید جستجو و ردیابی کرد و هم در سلسله مباحثی که ایشان تحت عنوان فلسفه و حکمت هنر و ادبیات در سال های اخیر مطرح می کردند.

وی افزود: سال گذشته طی سلسله برنامه هایی به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و در راستای معرفت افزایی بین هنرمندان حوزوی جلساتی به نام حکمت هنر با حضور برخی اساتید شاخص حوزه به صورت تخصصی درباره فلسفه و حکمت هنر اسلامی در نگارستان اشراق برگزار می شد که در همین راستا ما 6 جلسه در خدمت آیت الله حایری شیرازی بودیم که چکیده تدوین شده مباحث ارایه شده در این جلسات از سوی ایشان در قالب یک کتاب با عنوان حکمت هنر به همت بوستان کتاب منتشر شد.

این شاعر طلبه خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله حایری شیرازی حتی درباره شعر نو و فرم و محتوای شعری و مباحث جدید در این عرصه حرف ها و ایده های جالبی داشتند که برخی از آن ها به همراه بعضی از اشعارشان در ویژه نامه چهارمین جشنواره بین المللی شعر حوزه معرفی شده ، ضمن آن که کتاب حکمت هنر این عالم فقید نیز در مراسم اختتامیه جشنواره رونمایی شد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha