چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تولید و اشتغال

حوزه/ روحانی تولید کننده بازی های رایانه ای و فعال این عرصه گفت: مسئولان و دولتمردان در بحث اشتغالزایی و حمایت ها در این راستا نباید از اهمیت و نقش صنایع فرهنگی و رسانه ای غافل شوند.

حجت الاسلام حبیب داستانی بنیسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: امروزه یکی از صنایع موفق و اشتغالزای فرهنگی و رسانه ای در دنیا ، صنعت تولید بازی های رایانه ای و انیمیشن و پویانمایی است به گونه ای که در حال حاضر کشورهای قدرتمند دنیا در این باره با هم رقابت بسیار جدی دارند تا بتوانند بر میزان سهم خود از این تجارت پرسود و گسترده بیفزایند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی بسیاری از کارشناسان اهمیت بازی های رایانه ای و تاثیرات شگرف اقتصادی و به خصوص فرهنگی آن تا آنجاست که تا ده سال آینده میزان رجوع به بازی های رایانه ای و خرید و فروش آن ها طوری می شود که عملاً صنعت سینما در جهان ورشکسته می گردد.

این فعال فرهنگی همچنین گفت: خوشبختانه در سالیان اخیر پس از تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجه به این عرصه از سوی متولیان فرهنگی، حرکت های خوبی در همین رابطه در کشور شروع شده و بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز تحرک نسبتاً مناسبی از خود نشان داده اما باید فعالیت ها و حمایت ها را در این باره بیشتر کنیم چه آن که یکی از ابزارهای دشمن در زمینه تهاجم فرهنگی استفاده از همین صنایع رسانه ای و فرهنگی است و در مقابل ما هم با تولیدات مناسب و عرضه درست آن ها می توانیم به هجمه دشمن پاسخ دهیم.

وی اضافه کرد: در واقع ما باید برای مقابله با بازی های رایانه ای غربی ،تولید بازی های رایانه ای فاخر را در اولویت خود قرار دهیم که هم دارای محتوا و مضامین اسلامی و ایرانی باشند و هم این که به صورت کاملاً حرفه ای تولید شده باشند تا باعث جذب نسل جدید شوند.

حجت الاسلام داستانی بنیسی ادامه داد: از سویی با توجه به این که 60 درصد کاربران بازی های رایانه ای و نیز مخاطبان انیمیشن ها را گروه سنی زیر 20 سال تشکیل می دهند ما با تولید مناسب در این خصوص می توانیم نیاز جدی بازار در این باره را تامین کنیم به خصوص با توجه به جایگاه دینی و فرهنگی استان قم، در صورت توجه مسئولان به این صنعت می توان هم به اشتغالزایی قابل توجهی در استان دست زد و هم این که از این طریق به صدور پیام فرهنگی متناسب با شاخصه های ملی و انقلابی خویش اقدام نمود.

وی بیان داشت: به هر حال با توجه به استقبال فراوان مردم از تولیدات فرهنگی و به خصوص بازی‌های رایانه‌ای و پویانمایی، هر صاحب‌فکری می‌تواند از این رسانه‌ها برای ترویج و نهادینه‌سازی مفاهیم موردنظر خود استفاده کند.

این فعال فرهنگی افزود: از این حیث نهادها و دستگاه هایی چون استانداری، شهرداری، فرمانداری، ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی می‌توانند در سطح استان قم با جهت‌دهی تولیدکنندگان این محصولات فرهنگی در راستای رونق تولید و اشتغال و با حمایت‌های مادی و معنوی از تولیدکنندگان و تولیدات موردنظر، این فرهنگ را به صورتی کاملاً حرفه‌ای و عمیق نهادینه کنند، به طوری که حتی موجب ایجاد جرقه ‌های جدید برای جوانان جهت ایجاد شغل‌های نو شوند.

این تولیدکننده بازی های رایانه ای در خاتمه گفت: البته صرف شعار دادن در این باره دردی را دوا نمی کند چرا که مسئولان باید بدانند بدون پرداخت هزینه انسانی، مادی و معنوی در این عرصه ها نخواهند توانست مطالبات به حق مقام معظم رهبری و آحاد مردم در عرصه فرهنگ را پاسخگو باشند و از سویی انتظارات به حق در رابطه با مقابله با بیکاری نسل جوان تحصیلکرده و مستعد را برآورده سازند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha