پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فردوسی پور

حوزه/ حجت الاسلام فردوسی پور در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره بودجه فعالیت های فرهنگی حوزه علمیه خراسان، گفت: بودجه اختصاص یافته به حوزه و نهادهای حوزوی از یک دانشگاه هم کمتر است و برای برنامه های کلان استفاده می شود و در واقع اصل بودجه آن مردمی و در جهت حفظ استقلال حوزه علمیه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، در پاسخ به یکی از خبرنگاران، اظهار کرد: حوزه و روحانیت از مردم جدا نیست و به دنبال احقاق حق آنان است و دولتمردان نیز می بایست پاسخگوی مطالبات باشند.

مسئول ستاد دهه فجر حوزه علمیه خراسان به لزوم امیدواری در میان مردم، دشمن شناسی، خودباوری و بصیرت افزایی با رویکرد ولایتمداری و تبیین مردم سالاری دینی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در ایام فاطمه نیز به سر می بریم، فرصت مناسبی برای بهره مندی سبک زندگی و سیره حضرت زهرا(س) به ویژه با نگاه به ولایت پذیری و حمایت از ولی فقیه و تبیین این امر مهم است.

وی درباره برنامه های دهه فجر حوزه علمیه خراسان نیز با اشاره به لزوم ترویج و نشر اهداف دهه فجر با نظر به بیان امام راحل و مقام معظم رهبری، گفت: خط مشی، سیاست ها و برنامه های محتوایی به منظور گسترش پیام و ترویج آرمان های انقلاب و آگاهی بخشی در کنار توجه به عوامل آسیب زا نسبت به انقلاب اسلامی در برنامه های این حوزه مدنظر قرار گرفته است.

حجت الاسلام فردوسی پور به برنامه سخنرانی در 8 مدرسه علمیه محوری در دهه فجر انقلاب اشاره و از فعالیت 60 گروه جهادی طلاب در حاشیه شهر خبر داد و خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه هایی در مساجد خراسان به ویژه در حاشیه شهر از سوی حوزه علمیه خراسان از دیگر کارهایی است که در ایام دهه فجر اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه معاونت ها و بخش های مختلف حوزه علمیه خراسان نسبت به اجرای برنامه های دهه فجر همکاری و همراهی دارند و بسیج اساتید، روحانیون و طلاب این حوزه نیز همکاری می کند، اظهار کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «صورت و سیرت انقلاب» از دیگر فعالیت هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان همچنین به تشکیل بنیاد علمی تربیتی روح الله از سوی حوزه علمیه خراسان و مدیریت 8 درس آموزش و پرورش توسط طلاب این حوزه اشاره کرد و توضیح داد: این مدارس در سال آینده تحصیلی به تعداد 20 مدرسه افزایش می یابد که از مقاطع پیش دبستانی تا متوسطه دوم نسبت به پذیرش دانش آموز اقدام می کند.

وی افزود: به علت اعتماد مردم به حوزه علمیه، هر کدام از 8 مدرسه ای که از سوی این حوزه مدیریت می شود با تعداد 500 متقاضی مواجه بود که با توجه به اصرار والدین نسبت به گسترش این مدارس در سال تحصیلی آینده این افزایش اتفاق خواهد افتاد.

بودجه حوزه از یک دانشگاه هم کمتر است/ تاکید بر حفظ استقلال حوزه

حجت الاسلام فردوسی پور در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره بودجه فعالیت های فرهنگی حوزه علمیه خراسان، گفت: بودجه اختصاص یافته به حوزه و نهادهای حوزوی از یک دانشگاه کمتر است و برای برنامه های کلان استفاده می شود و در واقع اصل بودجه آن مردمی و در جهت حفظ استقلال حوزه علمیه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha