چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه گفت: وحدت میان حوزه و آموزش و پرورش ضرورتی مضاعف دارد، چرا که هماهنگی، همفکری و همکاری حوزه و آموزش وپرورش پایه های عزت، اقتدار و ارتقای ایران اسلامی را تقویت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی با اشاره به ظرفیت های موجود در حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش برای تربیت نسل جوان جامعه اظهارداشت: تعامل و همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش در تربیت فرزندان این کشور و توسعه اخلاق و سبک زندگی اسلامی بسیار موثراست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: همکاری و هماهنگی میان حوزه و آموزش و پرورش لازمه رسیدن به اهداف والا است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رهبر کبیر و روشن ضمیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) ، وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کردند ودر تداوم رهنمودهای آن یگانه دوران ،خلف صالح اش  مقام معظم رهبری به منظور تربیت نسلی انقلابی و متدین، دستور تعامل و همکاری بیشتر حوزه و آموزش و پرورش را دادند.

 وی افزود؛وحدت میان این دو نهاد ضرورتی مضاعف دارد چرا که هماهنگی، همفکری و همکاری حوزه و آموزش وپرورش  پایه های عزت، اقتدار و ارتقای ایران اسلامی را تقویت می کند.

*شاهد رشد و بالنگی همکاری هر دو نهاد هستیم

آیت الله مقتدایی یاد آور شد؛بعد از سفر مقام معظم رهبری به قم، تفاهم نامه ای بین حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش به امضارسید  وخروجی آن تشکیل  ستاد همکاری بین این دو نهاد علمی و پرمخاطب بود ، هم اکنون  بعد از گذشت یک دهه از تشکیل این ستاد، شاهد نشست ها ، همایش ها و کنگره های کاربردی و علاوه بر آن ابلاغ بر نامه ها به استانها  در چارچوب مصوبات وزراتخانه و نیز سیاست های حوزه علمیه با خروجی های ارزشمند هستیم.

 عضو شورای عالی حوزه گفت؛ به برکت رهنمود مقام معظم رهبری حوزه علمیه و سازمانهای حوزوی  در زمینه اجرای برنامه های ابلاغی همکاری می کند ومدیران و سیاست گذاران ارشد هر دو نهاد  هر سال نسبت به تقویت و رشد آن برنامه ریزی می کنند.

آیت الله مقتدایی یاد آور شد ؛خروجی آموزش و پرورش باید محصل متدّین باشد، ویکی از رسالتهای  حوزه اهتمام به تبلیغ دانش آموزی است و برکات این فعالیت در آینده به تربیت  جامعه ای سالم و متدّین منجر می شود.

وی افزود ؛تشکیل ستاد همکاریها گام ارزشمندی جهت رسیدن به حیات طیبه و تکامل دینی  دانش آموزان است ، زیرا  آموزش و پرورش آماده ترین و بهترین زمینه را در این خصوص دارد.

*وظیفه حوزه تولید محتواست

عضو خبرگان رهبری گفت ؛حوزه با کمک آموزش و پرورش در راستای امر تبلیغ استفاده مناسبی ازبستربه وجود آمده کرده  البته جای کار هنوز وجود دارد و ما از همه توان آن بهره نبرده ایم،انتظار می رود حوزه های علمیه جهت تولید بیشتر محتوای مطلوب دینی برای معلمان و دانش آموزان تلاش کنند، هر چه این تعامل تقویت شود، زمینه غنای بیشتر تربیت دینی را در مدارس فراهم می کند.

 آیت الله مقتدایی تاکید کرد؛باید تلاش کنیم مطالبات رهبری از حوزه و آموزش و پرورش را عملی می کنیم، اعتقاد دارم با اجرایی شدن طرح ها در ستاد همکاریها ، مطالبات رهبر معظم انقلاب از این دو نهاد، عملی خواهد شد و این به نفع نظام، کشور، حوزه و آموزش پرورش خواهد بود.

*شورای عالی حوزه  آماده هر گونه همکاری

وی افزود؛تا کنون طرح های بسیار سنجیده، علمی و کارشناسی شده از سوی این ستاد ارائه و در برخی موضوعات اجرایی شده و اجرای کامل  این طرح ها می تواند خواسته رهبر فرزانه انقلاب را در مورد همکاری این دو نهاد برآورده کند،  شورای عالی حوزه نیز  آمادگی هر گونه همکاری برای تصویب طرح های این ستاد را دارد و اگر به صحن شورای عالی بیاید مخالفتی برای تصویب نخواهد داشت.

دبیر دو شورای عالی حوزه خاطرنشان ساخت ؛مثلا موضوع توانمند کردن معلمان در سطح آموزش و پرورش توسط اساتید و نخبگان حوزه در قالب کارگاهای آموزشی می تواند فرایند آموزش دین و اخلاق را توسط نیروهای آموزش و پرورش تسهیل کند.

  وی افزود؛افزایش اطلاعات دینی معلمان خیلی مهم است، چون در مناطق مختلف کشور و حتی در دوردست ها با قشر جوان و نوجوان سر و کار دارند ، زمانی که به مسائل و موضوعات اخلاقی و تربیتی تسلط  داشته باشند و تهذیب نفس را ابتدا از خود شروع کرده باشند بهتر می توانند تاثیرگذار باشند.

*تربیت جوان انقلابی در گرو تعامل حوزه و آموزش و پرورش است

آیت الله مقتدایی در پایان  تاکید کرد ؛باید هر دو نهاد تلاش کنند تا آرمان های امام، انقلاب و نظام اسلامی با حرارت بیشتری در میان نسل جوان نهادینه شود تا در آینده شاهد رشد جوانانی مومن، متعهد، ولایت مدار و انقلابی باشیم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha