پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عبادی در دیدار با مدیران اقتصاد و  دارایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از تبعیض های مالی در کشور گفت: بعضی از قشرهای خاص مانند آقازاده ها و نورچشمی ها از منابعی که باید در اختیار مردم قرار بگیرد به سادگی رقم های کلانی می گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار مدیران کل و معاونین ادارات تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی در خراسان جنوبی، با بیان اینکه مسئله اقتصاد و دارایی جزئی از زندگی شخصی و اجتماعی افراد است گفت: اگر دولت با مردم داد و ستدی دارد حتماً باید یک داده هایی داشته باشد و متناسب با آن بستان داشته باشد و این تناسب باید حفظ شود.البته اکنون وضعیت نسبت به داده هایی که مسئولان برای مردم باید داشته باشند نامتعادل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از تبعیض در دریافت تسهیلات برای مردم گفت: بعضی از قشرهای خاص مانند آقازاده ها و نورچشمی ها از منابعی که باید در اختیار مردم قرار بگیرد به سادگی رقم های کلانی می گیرند و متأسفانه فرار مالیاتی دارند!

تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات باید هفت خان رستم را طی کنند

وی با بیان اینکه دریافت تسهیلات برای آقازاده ها بسیار آسان است و بسیاری مواقع اصل پول هم به مخاطره می افتد گفت: مشخص نیست که چه زمانی پول را برگردانند، اما از طرفی دیگر، تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات باید هفت خان رستم را بگذرانند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد اصناف نسبت به جمعیت شهرستان بیرجند بیشتر از حد استاندارد است گفت: وضع درآمدها مناسب نیست و آمار تعطیلی کارخانه ها بسیار نگران کننده است البته آمار و ارقام دقیق باید به صورتی میدانی تأیید شود.

خراسان جنوبی رتبه اول رشد مالیات را دارد

حجت الاسلام والمسلمین عبادی به خشکسالی های 18 ساله در استان اشاره کرد که مردم آب برای خوردن و کشاورزی ندارند و افزود: اما با این وضعیت می گویند این استان در کشور رتبه اول رشد مالیات را دارد و این با شرایط استان همخوانی ندارد.

باید به مردم دلایل محکومیت را تفهیم کرد

وی با تأکید بر اینکه اگر تخلفی از مردم در پرداخت مالیات وجود دارد، براساس حکم قاضی باید به فرد تفهیم شود که دلایل محکومیتش چیست، عنوان کرد: اینکه بدون مقدمه با مردم رفتار نامناسبی شود، درست نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند فرصت و مسئولیتی در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم از زندگی مردم گرهی باز کنیم نه اینکه گرهی بر مشکلات آنان بزنیم.

با مردم باید درست برخورد شود

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: باید با مردمی که همواره در همه صحنه ها حضور دارند و چه در جنگ تحمیلی و چه در کمک به نیازمندان و عتبات عالیات و موارد دیگر از جان و مال خود گذشت داشتند درست برخورد شود.

وی تصریح کرد: این مردم بودند که فتنه های دشمنان را خنثی کردند و اگر بنا به دولت بود نمی توانست در مقابل فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۶ تکان بخورد.

امام جمعه بیرجند، بسیاری از ورشکستگی ها و بیکاری ها را ناشی از عملکرد نادرست مسئولان دانست و گفت: قانونگذار وظایف قوای سه گانه را به صورت کارشناسی مشخص کرده که اگر کار خود را به درستی انجام دهند هیچ مشکلی روی زمین نمی ماند.

مسئولیت امانت است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه این مسئولیتها امانت است که باید به درستی وظایف خود را انجام دهیم، بیان کرد: امیدواریم کسانی که نسبت به مردم کوتاهی کردند از خواب غفلت بیدار شوند چرا که در واقع به خودشان آسیب می زنند.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی جایگاه مسئولان، خدمتگزاری به مردم است و اگر مسئولان کم بیاورند مدیون هستند.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha