جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که حوزه های علمیه علاوه بر وظایف تبلیغی و دینی، ماندگاری هویت اسلامی انقلاب را نیز عهده دار است، گفت: در چهار دهه اخیر تلاش های حوزه های موجب ماندگاری دین و ارزش های الهی در جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در جمع طلاب مدارس علمیه قائمشهر با گرامیداشت ایام الله دهه فجر به نقش برجسته و کلیدی حوزه و روحانیت در آغاز و پیروزی نهضت انقلاب اشاره کرد و گفت: بنیاد اصلی نهضت انقلاب از سوی حوزه های علمیه بنا نهاد شد و با رهبری روحانیت عینیت بیشتری پیدا کرد.

وی با بیان این که دشمنان و بدخواهان همواره تلاش کردند نقش حوزویان را در جنبش های انقلابی تحریف کنند، افزود: علیرغم همه این تلاش نقش روحانیت در حرکت های ضد استکباری و استعماری همواره پررنگ و غیر قابل انکار بوده است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که دشمنی با روحانیت با تحریف نقش این قشر تأثیرگذار جامعه همراه بوده است، گفت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نیز برخی ها کوشیدند نقش حوزه و روحانیت را نقشی فرعی نشان دهند که تاکنون شکست خورده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در صد سال اخیر همواره پرچمدار اصلی حرکت های انقلابی علیه دشمنان دین بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت در جریان نهضت انقلاب با الگو گیری از نهضت های گذشته همراه با انقلاب حرکت کرد و با نقش آفرینی های متعدد در عرصه ها و صحنه های گوناگون حضورش را در جامعه تداوم بخشید.

وی با بیان این که روحانیت در ساختار سیاسی و اجتماعی ایران همواره نقش مرجع و هدایت کننده داشته است، بیان داشت: این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی تنها گروهی بوده است که توان به جنبش درآوردن توده ها را داشته است و همین نقش در شکل گیری و پیروزی نهضت انقلاب بسیار اثرگذار بوده است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که هیچ قشری در جامعه ایران اقتدار معنوی و سیاسی روحانیت را در دهه های اخیر نداشته است، خاطرنشان کرد: نفوذ معنوی و سیاسی روحانیت در میان مردم عامل بسیاری از حرکت های انقلابی مردم در برابر دشمنان بوده است.

وی با اشاره به این که در همه انقلاب های جهان نقش رهبری در ایجاد یک ساختار جدید سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار و غیر قابل انکار بوده است، گفت: در نهضت انقلاب اسلامی ایران نقش تعیین کننده امام خمینی(ره) به عنوان یک روحانی آگاه برخواسته از حوزه های علمیه نشان دهنده جایگاه اثرگذار حوزویان در جامعه دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع مسلم هدایت و راهبری یک نهضت عظیم اسلامی را بر عهده گرفتند، خاطرنشان کرد: ایشان از خرداد سال 42 با مجموعه ای از اقدامات و تصمیمات ارزشمند خود توانستند با همراهی و حضور مردم نهضت را در سال 57 به پیروزی برسانند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که امام خمینی(ره) علیرغم این که بخش مهمی از دوران مبارزات سیاسی خود را در تبعیت به سر می بردند اما هیچ گاه از اذهان مردم فراموش نشدند، بیان داشت: حلقه شاگردان امام خمینی(ره) در غیاب ایشان وظیفه رهبری و هدایت نهضت را عهده دار بودند.

وی با بیان این که تلاش های تبلیغی و روشنگری های علما و روحانیت تا پیروزی نهضت با قدرت ادامه داشت، خاطرنشان کرد: اگر نبود از خودگذشتگی ها و رهبری های روحانیت در جریان نهضت، انقلاب به اهداف خود دست پیدا نمی کرد و ابتر باقی می ماند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که روحانیت برای تبیین اهداف قیام همه مشکلات و سختی ها را به جان خریده بود، تصریح کرد: روحانیت با بصیرت و انقلابی با تحمل شکنجه و زندان هیچ گاه حاضر نشد از مسیری که انتخاب کرده بازگردد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که تلاش ها و از خودگذشتگی های علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم نتیجه داد و بالاخره نهضت در بهمن ماه سال 57 به پیروزی رسید و اهداف قیام محقق شد، خاطرنشان کرد: رسالت مهم روحانیت پس از پیروزی نهضت آغاز شد و آنجا بود که نقش حوزه و روحانیت در استقرار و استحکام پایه های انقلاب بسیار مهم و غیر قابل انکار بوده است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه علاوه بر وظایف تبلیغی و دینی، ماندگاری هویت اسلامی انقلاب را نیز عهده دار است، تصریح کرد: در چهار دهه اخیر تلاش های حوزه های موجب ماندگاری دین و ارزش های الهی در جامعه شده است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که بدون نقش آفرینی حوزه و روحانیت، اسلاميت انقلاب به مخاطره می افتاد، خاطرنشان کرد: در همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برخی گروه ها که بعدها در برابر انقلاب ایستادند تلاش کردند تا اسلامیت انقلاب را کنار بگذارند.

وی با اشاره به این که هوشياري بي‌نظير امام راحل كه خود رهبری روحانيت آگاه را بر عهده داشتند و نيز همگامی و همدلی حوزه با ايشان، موجب شد كه تلاش گروه هایی که به دنبال اسلام زدايي از انقلاب بودند به بن بست برسد، تصریح کرد: تلاش ها در این مسیر نتیجه داد و مبانی دینی در متن برنامه ها و قوانین کشور قرار گرفت و حکومت دینی بر مبنای احکام ناب اسلامی پایه گذاری شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در چهار دهه اخیر همواره گروه هایی تلاش کردند تا مبانی دینی و انقلابی نظام را تضعیف کنند، بیان داشت: اما هوشیاری و ایستادگی حوزه های علمیه و روحانیت با بصیرت مانع تحقق توطئه های دشمنان علیه دین و انقلاب شد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که در دهه های اخیر همواره اندیشه های خطرناک و منحرف حوزه های علمیه را تهدید می کرده است، افزود: هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در این خصوص نشان دهنده دغدغه ایشان نسبت به آینده حوزه های علمیه است.

وی به اهمیت و ضرورت انقلابی ماندن حوزه های علمیه اشاره کرد و با بیان این که این مراکز مهم دینی کشور برای رهبری جامعه و همچنین خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه دین و انقلاب باید انقلابی بماند، خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی در شرایط امروز جامعه رسالت مهم صیانت از آرمان ها و ارزش های انقلاب را عهده دار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha