پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست شورای کلیساهای خاورمیانه

حوزه/ کلیساهای خاورمیانه تاکید کردند هویّت تاریخی شهر قدس به عنوان یک شهر مورد احترام برای ادیان توحیدی باید حفظ شود و مخالفت خود را با یهودی سازی این شهر مقدس اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نشست کمیته اجرایی شورای کلیساهای خاورمیانه در پنج شنبه و جمعه گذشته در لبنان برگزار شد و شرکت کنندگان در این نشست ضمن محکوم کردن اقدامات تروریست ها علیه مسیحیان در خاورمیانه خواستار سامان دادن به اوضاع مسیحیان در کشورهایی مانند سوریه و عراق شدند.

در این نشست نمایندگانی از کلیسای بزرگ خاورمیانه به شرح زیر شرکت داشتند:

اسقف اگناتیوس افرام دوم از سوی کلیسای ارتدوکس شرقی

اسقف لوئیس رافائل ساکو از طرف کلیساهای کاتولیک خاورمیانه

اسقف حبیب بدر رئیس اتحادیه انجیلی ملی لبنان از سوی کلیسای انجیلی

اما در پاین این نشست بیانیه ای منتشر شد که کلیساهای خاورمیانه در این بیانیه بر اهمیت حضور مسیحیان در خاورمیانه و یاری رساندن به آنها برای باقی ماندن در منطقه تاکید کردند.

شرکت کنندگان همچنین بر ضرورت پایان دادن به درگیری ها و تنش ها در خاورمیانه به ویژه سوریه و عراق تاکید کردند و حملات تروریستها به کلیساها و مسیحیان در سوریه و عراق به ویژه موصل را محکوم کردند و خواستار فراهم کردن زمینه برای بازگشت فوری آوارگان به خانه های خود شدند.

کلیساهای خاورمیانه در ادامه این بیانیه تاکید کردند هویت تاریخی شهر قدس به عنوان یک شهر مورد احترام برای ادیان توحیدی باید حفظ شود و مخالفت خود را با یهودی سازی این شهر مقدس اعلام کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha