شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه فضای مجازی مانند سایر عرصه ها، فرصت‌ها و تهدیدهایی دارد، افزود: تقویت خرد جمعی از جمله مزایای شبکه های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی شیوه‌های تبلیغ دینی در فضای مجازی که در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد با اشاره به گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی گفت: فضای مجازی به جزء لاینفک زندگی ما تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی مانند سایر عرصه ها، فرصت‌ها و تهدیدهایی دارد، افزود: تقویت خرد جمعی از جمله مزایای شبکه های اجتماعی است.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی اضافه کرد: در دسترس بودن حجم بالایی از اطلاعات، امکان بیان آزادانه عقاید، امکان ارائه نظر در خصوص مطالب مختلف، دسترسی به اطلاعات در زمینه‌های مختلف، افزایش مهارت‌های اجتماعی و ... از جمله مزایای شبکه‌های اجتماعی بشمار می‌آید.

وی در تبیین تهدیدهای فضای مجازی خاطر نشان کرد: افزایش شکاف بین دنیای حقیقی و مجازی، هویت زدایی، شکستن حریم‌ها به ویژه حریم خصوصی، ترویج هرزه نگاری و بروز تعارضات اجتماعی در کاربران از جمله آسیب‌های استفاده از این فضا می‌باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه برای هرگونه فعالیت تبلیغی، به ابزار نیاز است اظهار داشت: پیامبران و امامان معصوم هم برای تبلیغ خود از دو ابزار عقل و عشق بهره بردند.

وی بر لزوم بکار گیری ظرفیت عقلی مخاطبین تاکید کرد و افزود: اگر عقل مخاطبین را با موضوع در گیر نکنیم در انتقال مفاهیم مورد نظر موفق نخواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی افزود: در فعالیت‌های تبلیغی باید عقل مردم را بکار بگیریم و بعد زمینه را جهت عاشق شدن او فراهم کنیم در این صوت مخاطب قطعاً موضوع را می‌پذیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: مبلغین و مبلغات باید در جهت محتوایی به مخاطبین خود کمک کنند تا هویت دینی و اجتماعی خود را بشناسند.

وی با بیان اینکه نخبگان جامعه به ویژه روحانیون باید نسبت به فضای مجازی دغدغه داشته باشند گفت: باید با ارائه مطالب قابل لمس همراه با مثال و مبتنی بر نیاز روز پاسخگو سؤالات مطرح شده در این فضا بود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha