جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طهماسبی

حوزه/ موسس مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان کوهدشت با بیان این که تهذیب و خودسازی نفس لازمه تبلیغ اثرگذار و کارآمد در جامعه است، بر تربیت طلاب مهذب، انقلابی و باسواد در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم طهماسبی، امام جمعه و موسس مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان کوهدشت در مراسم افتتاح نیمسال دوم تحصیلی و سالروز پنجمین سال تاسیس این مدرسه، در جمع خواهران طلبه با اشاره به اینکه حوزه های علمیه از مراکز مهم در هدایت جامعه و ترویج احکام دینی و معارف اسلامی به شمار می روند، بر تربیت طلاب مهذب، انقلابی و باسواد در جامعه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه خواهران مبلغ نقش بسزایی در تقویت و تحکیم آموزه های دینی در خانواده و جامعه دارند، اظهار کرد: خواهران با تبلیغ علوم دینی و احکام شرعی در جامعه می توانند به رعایت فرهنگ حجاب و عفاف و تقویت کارکرد دینی اجتماعی نهاد خانواده کمک کنند .

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه طلاب باید با ورود به حوزه های علمیه قدر و جایگاه رسالت خود را بهتر بدانند، خاطرنشان کرد: طلاب باید با انس با قرآن، مودت و دوستی با اهل بیت (ع) و تمرین تهذیب نفس در راستای خودسازی معنوی گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی با اشاره به اینکه طلاب باید با حضور مستمر در کلاس های حوزه در امر تحقیق و پژوهش نیز اقدامات چشمگیری انجام دهند، خاطرنشان کرد: تحقیق و پژوهش باید از همان سال های اولیه ورود به حوزه در بین طلاب با شور و انگیزه و حرکت به سمت پژوهش های کاربردی صورت گیرد .

وی در پایان با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) و ایام الله دهه فجر باید در برگزاری مراسم و گفتمان های ویژه این دو مناسبت همتی مضاعف داشته باشند، گفت: این دو مناسبت فرصتی مغتنم برای ترویج آموزه های اهل بیت (ع) و ترویج ارزش های انقلابی در جامعه بویژه در بین نسل جوان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha