جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نعمت زاده

حوزه/ امام جمعه مرند در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به توسعه حوزه های علمیه در این شهر گفت: مدارس علمیه شهرستان مرند با حمایت و پشتیبانی مردم احداث شده و اداره می شوند و هیچ کدام از مسئولین شهر حمایت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه مرند، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران خدمات فراوانی در طول این ۴۰ سال تحت فشار و توطئه دشمنان داشته است که باید این عملکرد به نسل جوان انعکاس داده شود.

وی افزود: دشمنان با ترور و تجزیه طلبی و کودتا و جنگ تحمیلی در پی براندازی انقلاب اسلامی بودند و اگر تاکنون کاری هم از پیش نبرده اند، حتما توانایی آن را نداشته اند وگرنه در هر عرصه و زمینه در توطئه چینی علیه مردم ایران بیکار ننشسته اند.

امام جمعه مرند تاکید کرد: عملکرد موفق انقلاب اسلامی مدیون رهبری دینی و سالم و همراهی مردم است، مسئولان هم باید در دهه فجر نگاه ۴۰ ساله به عملکرد انقلاب اسلامی داشته باشند چرا که دهه فجر به دولت خاصی خلاصه نمی شود، هر چند دولت می تواند نسبت به عملکرد چندساله خود نیز بپردازد.

حجت الاسلام نعمت زاده خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال بدنام کردن انقلاب اسلامی و نهادها و تشکیلات و افراد موثر نظام هستند تا فاصله بین مردم و آنان ایجاد کنند که مردم باید هوشیار باشند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای توسعه حوزه علمیه در این شهر اظهار داشت: دو دهه پیش حوزه علمیه ای در مرند فعال نبود، اما با حمایت های مردمی، نسبت به احداث حوزه علمیه برادران اقدام کردیم و مدرسه علمیه خواهران نیز راه اندازی شد که تاکنون تعداد ۱۵۰ نفر از طلاب خواهر از این مدرسه فارغ التحصیل شدند.

وی افزود: مدرسه علمیه برادران شهر مرند نیز از سال ۱۳۹۱ تاکنون رتبه اول علمی حوزه علمیه آذربایجان شرقی را به یدک می کشد، در المپیاد شمالغرب کشور نیز مدرسه علمیه مرند جزو رتبه اول علمی شهرهای این منطقه است، در استان آذربایجان شرقی از بین ۲۲ مدرسه علمیه، سه شهر دارای سطح عالی حوزه هستند که یکی از این مدارس، حوزه علمیه شهر مرند است.

حجت الاسلام نعمت زاده عنوان کرد: مدارس علمیه شهرستان مرند با حمایت مردم احداث شده و اداره می شود و هیچ کدام از مسئولین این شهر حمایت نکرده اند.

امام جمعه مرند همچنین در پاسخ به عکس نصب شده از آیت الله العظمی جوادی آملی در دفترش به خبرنگار حوزه گفت: علت نصب عکس حضرت آیت الله جوادی آملی این است که بنده شش سال در محضر ایشان تلمذ کرده ام، ایشان از نظر عمل و علم جزو آیات الهی و حجت الهی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha