پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 وسیم رضوی رئیس هیئت امنای اوقاف اوترا پرادش

حوزه/ هیئت امنای وقف شیعه ایالت اوترا پرادش در نامه ای خطاب به نخست وزیر هند نریندرا مودی و سر وزیر ایالت اوترا پرادش، یوگی ادیتیانات خواستار پایان فعالیت مدارس دینی افراطی در ایالت و کشور شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در هند (مومبای)، هیئت امنای وقف شیعه ایالت اوترا پرادش در نامه ای خطاب به نخست وزیر هند نریندرا مودی و سر وزیر ایالت اوترا پرادش، یوگی ادیتیانات خواستار پایان فعالیت مدارس دینی افراطی در ایالت و کشور شد.

وسیم رضوی، رئیس هیئت امنای اوقاف اوترا پرادش گفت: با کمی تحقیق و پژوهش در کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان متوجه خواهیم شد که منشا و منبع تولید گروه های تکفیری و تروریستی مدارس دینی و علمیه هستند. وی افزود: در هند نیز مدارس دینی مانند دارالعلوم دیوبند نه تنها باعث انشقاق میان جامعه اقلیت شده اند، بلکه به ترویج رادیکالیسم در بین جوانان مسلمان نیز کمک کرده است و باید هرچه زودتر این سیستم آموزشی در هند پایان داد.

رضوی گفت: این مدارس از پاکستان هدایت می شوند و تعالیم دینی بنیان گرایی در آنها تدریس می گردد و با پول برخی از کشورهای قدرتمند همچون عربستان سعودی به طرح نقشه های برای نا امن کردن هند و جدای بخش های مسلمان نشین از هند می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha